November közepén induló vissza nem térítendő napelemes támogatás eredetileg a nyáron indult volna.
A 100 százalékban vissza nem térítendő támogatás fő célcsoportját az alacsony jövedelmű háztartások adják. A jelenleg véleményezésre váró pályázati kiírásból számos fontos részlet kiderül, a dokumentumban a kérelem benyújtási határidejéről és módjáról is lehet olvasni. A programot négy ütemben, regionális csoportonként fogják végrehajtani. Pályázni elektronikusan, az elérhető források kimerüléséig lehet majd. Azelső ütem 2021. november 15-én, reggel 8 órakor fog kezdődni, és elsőként Fejér, Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom, Vas, Veszprém, valamint Zala megyében nyílik meg. Ezt a Baranya, Bács-Kiskun, Békés, Csongrád, Somogy és Tolna megyei csoport követi november 22-én, majd november 29-én Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar, Heves, Jász-Nagykun-Szolnok, Nógrád és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye következik. Az első ütem utolsóként Budapesten és Pest megyében nyílik meg december 6-án.
A későbbiekben a regionális sorrend ugyanez marad. A második ütem egyes területi szakaszai március 1-én, 8-án, 16-án és 22-én; a harmadiké ugyanezeken a napokon; míg a negyediké március 4-én, 11-én, 18-án és 25-én indulnak meg. Az első ütemben mintegy 100, a másodikban 40 és 40, a harmadikban pedig 20 milliárd forint lesz a teljes keret, az összeg azonban nem egyenlő arányban oszlik meg térségenként és ütemenként. A legnagyobb keret az észak-alföldi régióban (Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok, Szabolcs-Szatmár-Bereg) lesz elérhető az első ütemben (nagyjából 17 milliárd forint); míg a legkisebb a dél-dunántúli térség (Baranya, Somogy, Tolna) negyedik ütemében (mintegy 2 milliárd forint). A keretkimerülésről a lebonyolító ÉMI Nonprofit Kft. honlapján, illetve a pályázatbenyújtó felületen adnak majd tájékoztatást.
Pályázni az online kitöltő program révén lehet, ehhez először regisztrálni kell a www.palyazat.gov.hu oldalon. A program segítségével létrehozható egy nyilatkozat, amelynek hitelesítésére három módszer is létezik. Ezen megoldások a következők: vagy az Ügyfélkapun keresztül, az ingyenesen elérhető, azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés szolgáltatást (AVDH) kell használni; vagy minősített tanúsítványon alapuló, legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírást kell alkalmazni; vagy nyomtatással és kézi aláírással kell hitelesíteni a dokumentumot. Utóbbi esetben a nyomtatványt az ÉMI Nonprofit Kft. címére (2001 Szentendre, Postafiók: 180) kell eljuttatni, a borítékon pedig fel kell tüntetni pályázati azonosítót, illetve a „Pályázatot benyújtó személy nyilatkozata” megjegyzést. A nyilatkozat postai úton történő megküldésének végső határideje a pályázat benyújtástól számított 30 nap, a kérelem elektronikai benyújtására viszont ebben az esetben is szükség van.