Milyenek lesznek a jövő elektromos autói?

Ezek az elektromos autók még nem kaphatók kereskedelmi forgalomban, de a koncepciótól a gyártásig különböző szakaszokban vannak jelenleg – az is előfordulhat, hogy néhányan egyáltalán nem kerülnek az utakra.

Nem kérdés, hogy az elektromos autók jelentik a jövőt, már csak az nem mindegy, hogy milyen hatékonyak, praktikusak, és persze szépek lesznek, írta a caranddriver.com. Lassan minden nagy gyártó beszáll a bizniszbe, és elkezdi fejleszteni a saját modelljeit, de vannak új belépők is a piacon. Az alábbiakban bemutatunk néhány, már legalább koncepció szintjén létező, érdekesebb modellt, amelyek akár már a következő években betonra kerülhetnek.

Aspark Owl (tervezett megjelenés: 2021)

A japán Aspark kocsigyártó első elektromos modellje az Owl, és rögtön a prémium kategóriát célozza meg: úgy néz ki, mint egy luxus sportkocsi, és teljesítményben sem marad el sokkal tőle. 1984 lóerőt pakoltak a négy elektromos motorjába, és egy töltéssel 450 kilométert képes menni. Az Aspark szerint a modell maximális sebessége 400 kilométer per óra, és majdnem egymilliárd forintnyi dollárért árulják majd – egészen pontosan 3,2 millió amerikai dollárt kell majd érte kifizetni. Évente mindössze öt darab készül majd belőle.

Aspark

Audi A6 e-tron (tervezett megjelenés: 2022)

Az Audi már ismertebb autógyártó itt Európában, mint az Aspark, és kicsit lejjebb is pozicionálja az A6 e-tron modelljét. Teljesítményben verni fogja az Owlt, mivel egy töltéssel majdnem 650 kilométeres hatótávot ígér, viszont „csak” 469 lóerőt hoz össze a két elektromos motorja. Együtt fogják szalagra rakni a benzines A6-ossal.

Audi A6 e-tron

Bollinger B1 (tervezett megjelenés: 2022)

A Bollinger elektromosautó-tervei úgy néznek ki, mintha Kinder-tojásból raktuk volna ki őket, vagy mintha valaki nagyon bénán próbált volna meg lerajzolni egy katonai terepjárót. Ennek ellenére mutatósak, és a városi terepjárójuk, illetve a teherautójuk is egész egyedi. A kezdő áruk 38 millió forint körül mozog majd, és 614 lóerősek lesznek, valamint a gyártó startup azt ígéri, 4,5 másodperc alatt gyorsulnak százra. Egy töltéssel 320 kilométert tudnak majd megtenni.

Bollinger B1

Canoo Pickup Truck (tervezett megjelenés: 2024)

Ha már a furcsa megjelenésnél tartunk, muszáj megemlíteni a kaliforniai Canoo startup dizájnját is, ami gyakorlatilag egy kisteherautót takar, de úgy néz ki, mintha a jövőből érkezett volna. A jelenlegi tervek szerint 600 lóerőt ígérnek a gyártók, és egy töltéssel 320 kilométeres távot. 2021-től már elő lehet jegyeztetni a kisteherautók között is kicsi, de fürge modellt, a gyártás pedig 2023-ban kezdődik majd el.

Canoo Pickup Truck

Dodge eMuscle (tervezett megjelenés: 2024)

A Dodge igazi elektromos izomautót tervez gyártani, amiről egyelőre nagyon keveset tudni. Lehet, hogy a kétajtós Challenger, lehet, hogy a négyajtós Charger elektromos változata lesz, de az is előfordulhat, hogy teljesen új dizájnnal érkezik. A teaser klipben megjelenő kocsi körvonalai a ’60-70-es évek modelljeire hajaznak, így még az is lehet, hogy igazi retró autót kapunk elektromos belsővel.

Ajánlott tartalom

A GTKB Ganz fejleszti buszgyártási képességét

A GTKB Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. fejleszti buszgyártási képességét, egyebek közt új innovatív vezérlőrendszert hoz létre a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (Ginop) Plusz forrás felhasználásával - közölte a társaság az MTI-vel.