Korán kezdte a fejlesztéseket, és azóta is az élen áll a villanyautós technológiákban a Tesla, amely a kezdetektől kihagyta a korai évekre jellemző kis akkumulátorral szerelt villanyautókat, és egyből magas hatótávú modellekkel nyitott a piacon, sokáig kihívó nélkül.
Az elmúlt 1-2 évben végre elkezdtek megjelenni más autógyártók is a Tesla által uralt felségterületen, írta a teslasok.hu. A németeknél mondhatni megérkezett az az elektromos autós generáció, amely akkumulátorkapacitásban már közelít a Teslához. A bökkenő csupán, hogy míg a cellák mennyisége baljósan közelít az amerikaiak számára, a hatótávadatok egyáltalán nem fenyegetők. A konkurensek ugyanis kifejlesztették már azokat az alvázakat, amik elbírnak ekkora akkumulátorokkal, de még nem tanulták ki annyira a villanyautós hatékonyság mesterségét, mint a Tesla. A többiek így elmaradnak, és ami még nagyobb probléma a számukra, hogy a Tesla folyamatosan előre menekül a versenyben.
Elon Musk cégének autói ugyanis évről évre jobbak lesznek, köszönhetően a szoftverfrissítéseknek, amik olykor a hajtásrendszer működését is átvariálják egy kicsit a magasabb hatékonyság érdekében. Elsőre talán nem is gondolnánk, hogy egy kész hajtásban ennyi terület marad a fejlődésre, de egy youtuber összeszámolta, és kiderült, hogy a Teslák hatékonysága átlagosan 3%-ot javul évente, úgy, hogy olykor több évig nem nyúlnak egy-egy autó hajtásához, vagyis kizárólag frissítésekkel lép előre a Tesla. Az autók tehát évről évre három százalékkal kevesebb energiát használnak fel ahhoz, hogy megtegyék ugyanazt a távot. Azt is összevetették, hogy más autókkal szemben mit mutatnak a Tesla adatai, és bár vannak kihívók, amelyeknek szintén sikerül javítani a hatékonyságon, tisztán látszik, hogy a Tesla magasan vezeti a hatékonyság versenyét.