Mozizzunk együtt a klímaváltozás ellen

A hülyeség kora című, klímaváltozásról szóló film közösségi vetítésére buzdítanak magyarországi zöldszervezetek.

A vetítéseken a résztvevők konkrét környezetvédelmi lépésekről, tennivalókról is eszmét cserélhetnek.
A hülyeség kora egy egész estés film az emberiséget fenyegető klímaváltozásról; a világ több mint negyven országában egyszerre, szeptember 22-én mutatták be.
Az Amerikában, Angliában, Indiában, Nigériában, Irakban, Jordániában és az Alpokban játszódó 92 perces film bárki számára szabadon elérhető, mert november 15-től Magyarországon is lehetséges közösségi vetítések szervezése. Regisztrálni a Ne légy Hülye! kampány weboldalán – nelegyhulye.com – lehet, nagyobb létszám esetén, iskoláknak, szervezeteknek szakértő is kérhető a téma átfogóbb, mélyebb feldolgozásához – olvasható a kampányszervezők sajtóközleményében.
“A film létrejöttének célja, hogy minél több emberhez jusson el a sürgető üzenet: nincs mire várni, most kell cselekedni, ha nem akarjuk, hogy az életünk klímakatasztrófába torkolljon!” – fogalmaznak a közleményben.
A 2055-ben játszódó történet főszereplője egy idős történész, akiben egy 2008-ból származó archív filmfelvételt nézve felmerül a kérdés: miért nem mentettük meg a Földet addig, amíg még lehetőségünk volt rá?
Az érdeklődők online regisztrálhatnak, a szervezők a postán kiküldött DVD mellett a közösségeknek további írásos anyagokat, ismerterjesztő kiadványokat, plakátokat is biztosítanak.
A Greenpeace, a Levegő Munkacsoport, a Magyar Természetvédők Szövetsége, a Messzelátó Egyesület, a Tudatos Vásárlók Egyesülete, a Vegyél Vissza!, a Védegylet, a WWF Magyarország és a 350.org közreműködésével futó kampány célja a film népszerűsítése és lehetséges közösségi lépések, konkrét tennivalók megbeszélése mellett az, hogy felhívja a figyelmet a decemberi koppenhágai klímacsúcs fontosságára.

Ajánlott tartalom

Zöld színnel a fenntarthatóságért és a tudatosabb döntésekért

Egyedi zöld színt vezet be termékein a kulacsokat és Microdrinkeket forgalmazó Waterdrop vállalat. A feltűnő, élénk színnel a vállalat kifejezi elköteleződését a környezetvédelem és fenntarthatóság mellett, és egyben szeretné felhívni a figyelmet a környezettudatosabb életmód fontosságára, és a választás lehetőségére.