A Napenergia Plusz Programban 5 millió forint nyerhető el energiatárolóval kombinált napelemes beruházásra.
December 4-én mutatták be a Napenergia Plusz Program kiírását, a lakossági pályázaton energiatárolóval kombinált napelemes rendszerek telepítésére lehet elnyerni a teljes beruházási költség 66 százalékát, maximum 5 millió forintot. A kiírás alapján sorozatban mutatjuk be a támogatás legfontosabb részleteit, az előző részekben a pályázók köréről, a program pénzügyi részleteiről, valamint a részvétel nulladik lépéséről, az előregisztrációról írtunk. Ezúttal azt mutatjuk be, hogy miként lehet benyújtani a támogatási kérelmet. A támogatási kérelem az elektronikusan kitöltendő adatlapból és a szükséges mellékletekből áll, emellett bizonyos nyilatkozatokat is meg kell tenni. Utóbbi részeként a köztartozásmentes adózói minőségről szóló igazolás NAV-tól kikért példányát, csatlakozási kérelem benyújtásának igazolását, a vállalkozói szerződést, illetve az engedélyeket is be kell mutatni. Vállalkozói szerződést csak azokkal a kivitelezőkkel lehet kötni, akik jóváhagyott regisztrációval rendelkeznek. A vállalkozási szerződésnek egyértelműen tartalmaznia kell a beszerelésre kerülő berendezéseket és eszközöket (napelem, inverter, tároló), az elvégzendő munkák megnevezését, valamint a kapcsolódó anyagköltséget és munkadíjat.
A támogatás lehívásakor a kérelemmel benyújtott vállalkozási szerződésben megjelölt kivitelező által, a pályázó nevére, a beruházáscímére kiállított elszámolható költségeket tartalmazó számlák fogadhatók el. A vállalkozási szerződés módosítására csak írásbeli formában, kétoldalú aláírással kerülhet sor, a vállalkozási szerződést a sikeres regisztrációval rendelkező kivitelező csatolja fel.
15 napon belül döntenek
A benyújtott támogatási kérelmeket a beérkezés sorrendjében, folyamatosan dolgozzák fel. Valamennyi megkezdett támogatási kérelmet regisztrálnak, és az előregisztráció során kapott egyedi azonosító jeleken kerülnek nyilvántartásba. Az értesítés elektronikusan zajlik a pályázati felületen, valamint a megadott e-mail címen. A beérkezett kérelmeknél első körben azt ellenőrzik, hogy a pályázati felületen megadott adatok, illetve a felületre felcsatolt dokumentumok köre teljes és hiánytalan, továbbá tartalmi szempontból megfelelnek-e a pályázat előírásainak. A támogatási kérelem értékelését követően döntenek a támogatási kérelem elfogadásáról, hiánypótlási felhívás kiküldéséről vagy a támogatási kérelem elutasításáról, legkésőbb a támogatási kérelem kézhezvételét követő 15 munkanapon belül.
Ha a kérelemben található információk hibásak, hiányosak, nem egyértelműek, ellentmondásokat tartalmaznak, ezek tisztázására hiánypótlást, tisztázó kérdést legfeljebb 5 munkanapos határidővel tűzhetnek ki.
Amennyiben a hiánypótlás után további kérdések maradnak, újabb kör következik, ezúttal maximum 3 munkanapos határidővel. Ha a hiánypótlás hibás vagy hiányos, a támogatási kérelem a rendelkezésre bocsátott adatok alapján lesz elbírálva. A támogatási kérelmek elbírálása egyszerűsített kiválasztási eljárásrend alapján, a beérkezés sorrendjében folyamatosan történik majd, a támogatási keretösszeg kimerüléséig. A pályázó értesítése minden esetben elektronikus úton zajlik.
Amennyiben pozitív elbírálásban részesül a kérelem, kiállítják a támogatói okiratot, amelyet legkésőbb a támogatói döntésről szóló értesítést követő munkanapon megküld a pályázó részére. A dokumentum közlése után, ha a kézhezvételét követő 3. munkanapig elektronikus úton észrevételt nem tesz a pályázó, a támogatói okirat hatályba lépésével kedvezményezettnek minősül. Maga a dokumentum többek között az alábbiakat tartalmazza: a támogatási kérelem egyedi azonosítója, az elnyert támogatás összege, illetve a beruházás adatai. A kedvezményezett a támogatói okirat kézhezvételét követően adatainak változásáról a változás beálltától számított 8 napon belül köteles bejelentést tenni elektronikus úton. A pályázati nyertesnek a támogatott beruházást a dokumentum elektronikus átvételét követő 24 hónapon belül meg kell valósítania.