Nagy sikert aratott a Honda CR-Z hibrid coupéja

A Honda a Fülöp-szigeteken dobta először piacra a CR-Z sport hibrid coupéját, ami egyesíti a sportos vezetői élményt a gazdaságos használattal, valamint egy teljesen új szintre emeli ezt a kombinációt.

Egy évvel ezelőtt a Fülöp-szigeteki Nemzetközi Autószalonon hívta fel magára a figyelmet a Honda CR-Z, és Nacume Tacuja, a HCPI (a Honda Fülöp-szigeteki kirendeltsége) elnöke és általános igazgatója ezt követően érezte, hogy sikeres lehet az országban a Honda CR-Z hibrid coupe.

„Büszkék voltunk magunkra, hogy másfajta izgalmakat is tudtunk okozni a tömeg számára” – mondta Nacume. „Teljes mértékben el voltunk ragadtatva, hogy a show ekkora sikert ért el, hiszen rengeteg embert vonzott magával ide. Mindössze arra kellett várnunk, hogy az országban zöld utat kapjon a hibridre vonatkozó szabály, ami szerencsére nem húzódott el nagyon sokáig, most pedig végre elérhető a lakosság számára is.”

A Hondánál nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy egy coupe vezetési élményét ne vegyék el, ugyanakkor arra is törekednie kellett a japán gyárnak, hogy a hibridek előnyeit is magában hordozza a CR-Z. Az 1.5-literes i-VTEC motorral felszerelt autók három vezetési stílusban is érvezhetőek egy gombnyomást követően: Sport, Normal és Econ.

A Sport módban a CR-Z több lóerőt szabadít fel, míg az Econ módban inkább a hibrid rendszer kap nagyobb szerepet a kedvezőbb fogyasztás érdekében. Biztosított még egy Plus-Sport-rendszer is, amely az akkumulátorok segítségével növeli az elektromos motor teljesítményét.

jazz hybrid

A Honda nagy hangsúlyt fektet a környezetvédelemre, éppen ezért egyre több autóját szereli fel hibrid hajtással. A japánok duplakuplungos hibrid rendszere (i-DCD) egy 1.5-literes, Atkinson-ciklusú benzinesből, egy vele összeépített, generátorként is dolgozó villanymotorból, hátul elhelyezett lítium-ion akkumulátorból, valamint egy hétfokozatú duplakuplungos váltóból áll. Az elődjénél az i-DCD sokkal takarékosabb, ráadásul már 70km/h-s segességig elektromos hajtást tud biztosítani.

Hazánkban jelenleg csak a Honda Jazz érhető el hibrid rendszerrel felszerelve. A Jazz még mindig kategóriája egyik legnagyobb utasterű, legjobban variálható kisautója. Egy híján 400 literes poggyásztere az ülések lehajtását követően pillanatok alatt 1320 literre növelhető – ki gondolná ezt egy kis autóból? Átlagfogyasztása az Otto-motoros modelleknek négy és hat liter között mozog, míg CO2 kibocsátása 104-129 g/km.

A Jazz rugalmasan alkalmazkodik az Ön igényeihez, bárhová is vezessen az útja. Hibrid kivitelben is kapható, hogy még tisztábban és gazdaságosabban lehessen autózni vele. Örömmel visszük Önt előre – minden attól függ csupán, hogy milyen messzire szeretne jutni.

További információkért látogasson el a HONDA oldalára.

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.