Napelemes töltőállomást is lehet venni az elektromos Xkuty One-hoz

A villanyos motorkerékpár legolcsóbb változata 2800 euróba kerül.

Háromféle hatótávval és saját napelemes töltőállomással kínálja az EMC a legújabb elektromos motorkerékpárját. Az Xkuty One műszerfalként a tulajdonos zsebében lévő okostelefont használja. Ezen keresztül nem csak indítani és leállítani lehet a kétkerekűt, de még egy sebességhatárolót is be lehet kapcsolni. Manapság igen sok úgynevezett startup vállalkozás fog bele a közlekedés megreformálásába. Ezért egyre sűrűbben bukkannak fel újabb és újabb elképzelések azzal kapcsolatban, hogy milyen az ideális, városi jármű.

Az egyik legújabb elképzelés egy teljesen elektromos motorkerékpár formájában öltött testet. A spanyol EMC (Electric Mobility Company) cég korábban már piacra dobott egy villanyos, egy nyomon haladót. Azonban ahhoz még pedálok tartoztak, hogy a hatótávolság, illetve sebesség emberi erővel kicsit fokozható legyen. Azonban a mostani újdonságuk, az Xkuty One használatához már csak akkor van szükség megerőltető fizikai munkára, ha lemerült és a tulajdonosa tolásra kényszerül. Az EMC legújabb járműve háromféle akkumulátorcsomaggal és ennek megfelelően háromféle hatótávolsággal választható. A legkisebb, 17 Ah-s változat 40 km-t, a közepes, 23 Ah-s 48 km-t, a legnagyobb, dupla 23 Ah-s pedig már 96 km-t is képes megtenni két feltöltés között. A dél-európai vállalat újdonságának vételára is ennek megfelelően alakul. A legolcsóbb kivitel 2800, a közepes 2950, a legdrágább pedig 3600 euróba kerül.

-

Ezért a pénzért azonban nem jár műszerfal a motorkerékpárhoz. Az EMC-nél ugyanis kihasználják azt, hogy manapság már szinte mindenkinek megtalálható a zsebében egy okostelefon. Egy megfelelő, iPhone-ra kifejlesztett applikáció segítségével a kilométeróra megjelenítése mellett, a maximális sebességet is be lehet állítani. Emellett ugyanez a program hivatott a motor be és kikapcsolására is, valamint lehetőséget nyújt a „virtuális” műszerfal teljesen egyedivé szabására. Érdekesség, hogy az Xkuty-hoz lehet vásárolni saját, napelemes töltőállomást is. Ennek az egyetlen buktatója csak az, hogy az emberek nagy része, akkor dolgozik, amikor nappal van, ezért éjszaka szeretné tölteni a motorját. A probléma kiküszöbölésére az EMC kétféle változatban is kínálja a Spark névre keresztelt „garázst”. Az egyik közvetlenül tölti a hozzá csatlakoztatott Xkuty One-t, a másikban pedig egy akkumulátor is helyet kapott, ami képes addig tárolni a nappal összegyűjtött energiát, amíg este rá nem dugja a tulajdonos a villanyos kétkerekűjét.

A spanyol cég szakemberi olyannyira szem előtt tartották, hogy egy ilyen elektromos motorkerékpár nem csak közlekedési eszköz, hanem egyben divatikon is, hogy elkészítették a hozzá tartozó bukósisakokat. Ezekért további 180-at kell letenni a közös európai fizetőeszközből az EMC kasszájánál.

-

forrás: a5.hu

Ajánlott tartalom

Zöld rendszámot kaphatnak a tisztán elektromos motorok is

Világoszöld alapszínű rendszámot használhatnak augusztustól a kizárólag elektromos meghajtású motorkerékpárok is. A környezetkímélő járművek üzemeltetői a hatályos előírások alapján többféle adó- és illeték megfizetése alól mentesülnek - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).