A négy, öt évvel ezelőtti befektetői tervek szerint mostanra Magyarországon 800 ezer, egymillió tonna bioetanolt kellene tudni előállítani, ám jelenleg egyetlen olyan komolyabb, évi 100-150 ezer tonna kapacitású gyár működik, amely képes előállítani az itthon szabványos E85-ös üzemanyagot - írja keddi számában a Napi Gazdaság.

Napi Gazdaság: Lemorzsolódtak a magyar etanoltervek

A négy, öt évvel ezelőtti befektetői tervek szerint mostanra Magyarországon 800 ezer, egymillió tonna bioetanolt kellene tudni előállítani, ám jelenleg egyetlen olyan komolyabb, évi 100-150 ezer tonna kapacitású gyár működik, amely képes előállítani az itthon szabványos E85-ös üzemanyagot – írja keddi számában a Napi Gazdaság.

Valódi etanol-nagyhatalom lehetne Magyarország – vélekedik Héjj Róbert, a Magyar Bioetanol Szövetség alelnöke -, hiszen mind alapanyagbázisban, mind természeti adottságokban kedvezőek a feltételek. Ám a gazdasági válság és a harmadára csökkent olajárak mellett az évekkel ezelőtti beruházási tervek újra beláthatatlan távolságba kerültek.

Az elvi támogatottság megvan a kormány, illetve a földművelésügyi tárca részéről, ám a határozatok és az egységes energiastratégia hiányoznak mellőle. Ezek hiánya pedig sokkal kilátástalanabbá teszi a magyar bioetanol-üzletágat, mint a pénzügyi krízis vagy az olaj árának pillanatnyi mélypontja – fejtette ki a lap e témával foglalkozó összeállításában a szakember.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.