Negyedszer is csődben az úttörő villanyautó-gyártó

Korát megelőzte, de méltatlanul kevés nyilvánosságot kapott eddig a norvég Think. Ha mégis, akkor inkább kudarcairól szóltak a hírek, ahogy most is.

Állandó feszültség alatt van a villanyautók világa, sorra jelennek meg az újdonságok, a Nissan Leaf elnyerte a Világ autója címet, miközben a legrégebbi gyártóról alig esik szó. Igaz, a Think-story nehezen indult, és a folyatás is inkább csődökkel, mint sikerekkel tarkított. Az 1990-ben alapított kis norvég cég meg akarta változtatni az emberek közlekedésről alkotott gondolkodását, ami nemes küldetés volt, de a kis vállalkozás nem bírta sokáig önállóan: 1999-ben a Ford tulajdonába került. Az amerikai cég azért kapott az ötleten, mert nem kellett saját erőből több száz millió dollárt befektetnie egy új villanyautó fejlesztésbe, ám így sem úszta meg olcsón, mert tőkeinjekciója csak átmeneti megoldást jelentett. Egy idő után a Ford sem győzte pénzzel a fejlesztéseket, ráadásul a tervezett többbezres darabszám helyett csak néhány száz Think, pontosabban TH!NK készült, amelytől 2003-ban megvált a Ford.

 
2006-ban csődöt jelentett a cég, de egy norvég befektetőcsoport segítségével megmenekült, sőt, új modellcsalád fejlesztésébe kezdett. A kétszemélyes háromajtós után elkészült a a 2+2-es, vagyis a négyszemélyes változat. A 3,1 méter hosszú, közel egy tonnás autó 60 kW-os teljesítményű villanymotorjával álló helyzetből 8,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, és egy töltéssel 160 kilométeres útra képes. Alapfelszerelése a két légzsák, a blokkolásgátló fékrendszer, a szervokormány, az elektromos ablakemelő, a központi zár és a légkondicionáló.

 
A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját

A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.