A fejlődő országokban, mint például Kínában, Indiában vagy Brazíliában egyre többen emelkednek fel anyagilag a nehezen meghatározható középosztály rétegeibe.
Egy új tanulmány ezt a társadalmi osztályt úgy különíti el a szegényebb csoportoktól, hogy azokat sorolja ide, akik rendelkeznek legalább egy autóval. Az 1000 főre jutó kocsik számából ítélve ezeknek az országoknak bőven van hova fejlődniük. Brazíliában 1000 emberből csupán 200-nak van autója, Kínában 34-nek, Indiában pedig csupán 12-nek. Összehasonlításként ez a szám az Egyesült Államokban 900. Ha a fejlődő államok tartják mostani növekedési szintjüket, akkor náluk is hasonló adatokra számíthatunk majd. Egy másik tanulmány szerint ez a járműállomány 2050-re akár 375 százalékkal is nőhet. Ezek az autók ráadásul olyan, már így is dugóktól hemzsegő városok utcáit lepik majd el, mint Sao Paulo, Moszkva, vagy Shanghai. Kínában például 2005 és 2008 között megduplázódott az autók száma. Ha ez így folytatódik, akkor nemcsak a rosszul működő közlekedési rendszerek jelentenek majd problémát. A szén-dioxid kibocsátás, a szmog, és az ezzel járó egészségügyi problémák száma is drasztikusan növekedni fog. Remélhetőleg elkerülhetővé válik az, hogy a világ nagyvárosai óriási mélygarázsokká váljanak.