Nem a Tesla adja el a legtöbb elektromos autót, de akkor ki?

Az előző esztendőhöz képest globálisan 64 százalékkal nőtt az elektromos gépkocsik száma.

A Baden-württembergi Napenergia- és Hidrogénkutatási Központ (ZSW) aktuális kimutatása alapján a piac legnagyobb növekedési motorja Kína és az Amerikai Egyesült Államok. Az ázsiai országban jelenleg 2,6 millió elektromos jármű üzemel, míg az USA-ban 1,1 millió. A harmadik helyen Norvégia, a negyediken Japán található. Az előbbi államban 298 210, míg az utóbbiban 246 390 elektromos autó működik. A Top10-ben van még Franciaország, Nagy-Britannia, Hollandia, Németország, Kanada és Svédország. A gyártók rangsorában a BYD áll az első helyen 517 230 eladott elektromos gépkocsival, a második a Tesla 500 390 darab, míg a harmadik a Nissan 379 910 darab értékesített járművel. A Top10-be bekerült a BAIC, a BMW, a General Motors, a Volkswagen, a Mitsubishi, a SAIC és a Toyota is.

A legnépszerűbb elektromos autómodell jelenleg a Nissan Leaf, amelyből 363 940 darabot értékesítettek eddig. A dobogóra felkerült még a Tesla Model S (243 200 darab) és a BAIC EC sorozata (172 850 darab). 2018-ban a hatóságok világszerte több mint 2,2 millió új elektromos gépkocsi forgalomba állítását engedélyezték. Ez a korábbi évhez képest 75 százalékos növekedést jelent. Kínában az összes engedélyezett új jármű kereken 5 százaléka volt elektromos, míg ugyanez az arány az Amerikai Egyesült Államokban kereken 2 százalék. Az összesítés a nemzeti és nemzetközi hivatalok, valamint szövetségek adatain alapul, s az anyag elkészítésekor a szakemberek nem vették figyelembe a részben vagy teljesen hibrid autókat, illetve az üzemanyagcellával működő gépkocsikat.

Ajánlott tartalom

Hatályba lépnek a kínai elektromos járművekre kivetett uniós importvámok csütörtökön

A Kínából származó akkumulátoros elektromos járművekre (BEV) kivetett, 35,3 százalékig terjedő, öt évre szóló uniós vámok véglegesen hatályba lépnek csütörtökön - derül ki az Európai Bizottság kedden közzétett sajtóközleményéből.