Az elektromos autókkal kapcsolatban egy pillanatig sem kétséges, hogy azok sokat segítenek a nagyvárosok lokális széndioxid-terhelésének csökkentésében, de az továbbra is kérdéses, hogy az adott régióban a hajtáshoz felhasznált elektromos áram termelése miként is hat a globális légkörre.
A probléma vizsgálata persze igen kiterjedt ismereteket igényel, hiszen a szállítási, töltési veszteségek mellett a fosszilis tüzelőanyaggal üzemelő járművekhez hasonlóan ez esetben is sokat nyomnak a latban a felhasználás körülményei is. A német közlekedési kérdések szakértője, az ADAC mégis belevágta fejszéjét a kemény fába. Kezdetben az összehasonlíthatóság érdekében célszerű volt a fogyasztási jellemzőket [kWh / 100 km] dimenziójura váltani, s meghatározni az egy kWh előállítása közben keletkezett széndioxid mennyiségét. Utóbbi értéket energetikai mérnökök a viszonylag előrehaladott nyugat-európai mix alapján 563 grammra becsülték, mely viszonylag szilárd alapot biztosított a számításokhoz. Mivel a Renault Fluence Z.E. már hazánk kapuját is döngeti, elsőként vegyük szemügyre a franciák úttörő modelljét!
A gyáriak szerint a típus 14 kWh/100 km fogyasztással üzemel, mely alapján 79 g/km káros gázzal szennyezné nem is olyan távoli környezetét. Ez összehasonlítva egy benzinmotorral szerelt autóval igen szép eredménynek tekinthető, mielőtt azonban örömujjongások közepette ugranánk fel székeinkből, célszerű valós körülmények között is próbára tenni az autót. Nyugati kollégáink tesztjei ekkor 25,7 kWh-ás fogyasztást regisztráltak, ami 84 százalékos különbséggel immáron 145 g/km-es CO2 egyenértéket takar, ezzel aláhúzva azt az állítást, hogy az új technológia az alternatív energiahordozók hatékonyabb kiaknázásáig semmilyen hatással sincs az üvegházhatásra és a globális problémákra.
A teljes cikk itt olvasható.