A Bombardier cég PRIMOVE technológiája gyorsan képes feltölteni autók, buszok, teherautók, taxik akkumulátorait, akár álló helyzetben, akár mozgás közben. Transzformátorként működve, a villamos energiát induktív módon továbbítja az útfelület alatt található vezetékektől a jármű alá telepített berendezésekhez.
Az úttest vagy sínpálya alatt elhelyezett indukciós tekercs magas frekvenciájú váltakozó áramot továbbít, és így mágneses mezőt hoz létre. Ez a mező a jármű alatti induktív áramszedőben feszültséget indukál. Egy inverter az áramszedőtől érkező váltakozó áramot egyenárammá alakítja, amit buszok, teherautók és személygépkocsik akkumulátorainak töltésére, illetve a villamosokon vagy trolikon használt Bombardier MITRAC Energy Saver nagy teljesítményű kondenzátorainál használnak. A VDSC (jármű észlelő és útszelvény ellenőrző) antenna érzékeli, ha egy PRIMOVE-val felszerelt jármű egy bizonyos útszelvény felett van, majd az adott szelvényt bekapcsolja. A rendszer csak akkor kap energiaellátást, ha a jármű teljes terjedelmével lefedi. A szelvények egyébként inaktívak maradnak annak érdekében, hogy az elektromágneses interferencia elleni védelem követelményeinek megfeleljenek. Amikor a szelvény energiaellátást kap, a primer tekercselés alatti mágneses árnyékolás megakadályozza az elektromágneses interferenciát.
A PRIMOVE a városi területeken szükségtelenné teszi a elektromos buszok levegőben lógó áram vezetékeit. A töltés elvégezhető, amíg az utasok le-és felszállnak, vagy miközben a jármű mozgásban van, így nincs szükség megállásokra és hosszú várakozásokra. Ugyanaz az infrastruktúra alkalmazható minden típusú jármű esetében. A megbízható működés biztosított még a kedvezőtlen időjárás, hó, eső, jég, vagy vizes felület esetén is. Miután a PRIMOVE technológia sikeresen bizonyított egy Bombardier típusú alacsonypadlós villamoson Augsburgban, Németországban, a Bombardier autóbuszon is teszteli a technológiát egy 125 méteres útszakaszon Lommel városban, Belgiumban. A cég tervei szerint autókon idén nyáron kezdik meg a tesztelést.
A közelmúltban a Bombardier elindította PrimoveCity nevű programját, hogy minden típusú elektromos jármű számára egyszerű városi mobilitási lehetőséget biztosítson. Ez magában foglalja a Bombardier Mannheimben, Németországban található mérnöki és gyártási telephelyén történő új kiválósági központ létrehozását. A cég egy fejlett tesztelési és fejlesztési létesítményt épít, amely 2011. szeptemberében nyílik meg. A Bombardier maga nem gyárt alkatrészeket, de a technológia licencét átadja más gyártóknak. A bostoni székhelyű WiTricity Corp. is fejleszt egy nagyon hasonló vezeték nélküli töltési rendszert, amely az elektromos energia továbbítására elektromágneses indukció helyett rezonanciát használ. Az ő rendszerükben a töltés akkor valósul meg, amikor egy áramszedő rezonátorral felszerelt konnektoros hibrid vagy elektromos jármű egy áramforrás rezonátor közelében parkol. Ez például elhelyezhető otthoni vagy nyilvános garázsban. A rezonancia töltés nem igényel kapcsolatot a adó és a vevő egység között.
A rezonancia a legtöbb otthoni töltőhöz hasonló ütemben töltheti az akkumulátoros járműveket, az akkumulátor méretétől függően kettőtől nyolc óra időtartamig. A WiTricity szerint a rezonancia mintegy 95 százalékos maximális hatékonysága sokkal hatékonyabb, mint az induktív töltés. Mind a Toyota, mind az autóipari beszállító Delphi együttműködnek a WiTricity-vel a technológia kifejlesztésének felgyorsítása és az elektromos járművek vezeték nélküli töltési rendszerének piacra dobása érdekében.