Az elektromos autózás ugyan még mindig gyerekcipőben jár, néhány ország már azzal ösztönzi a gyártókat, hogy a következő évtized végére betiltaná a belsőégésű erőforrással szerelt járműveket.
Van azonban, ahol nem csak a törvényhozók, hanem a vásárlóerő is elkötelezett a villanyos közlekedés mellett: szeptemberben a Norvégiában eladott négykerekűek közel felében valamilyen módon megjelenik az elektromos hajtás. Hogy pontosak legyünk: a megvásárolt autók 46,9 % teljesen elektromos, konnektorról tölthető vagy normál hibrid. Kategóriákra lebontva mindez annyit jelent, hogy a gazdára talált négykerekűek 19 %-a tisztán villanyos, 14,9 %-a normál hibrid, és 13 %-a konnektorról tölthető hibrid. A tavaly szeptemberi adatokhoz képest ez sorrendben 1,9, 2,3 és 8,8 %-os emelkedést jelent, ami egyben azt is jelenti, hogy Norvégia tudhatja magáénak az Európa legnagyobb konnektoros hibrid piacának járó címet, míg globális szinten a negyedik helyre jött fel – ez 2004 óta 121 ezer eladott autót jelent.
A hálózatról is tölthető, de belső égésű motorral ellátott járművek piacának növekedése pedig egyben a hagyományos erőforrásokkal szerelt autók visszaszorulását is jelenti: az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest 12,8 %-kal esett a dízelek és 5,2 %-kal a benzinesek eladása – míg előbbiek jelenleg a piac 26,4 %-át teszik ki, addig utóbbiak a 25,8 %-át. A vásárlók tehát egyértelműen kezdik felismerni az elektromotorral szerelt négykerekűek előnyeit, miközben nyilván a környezettudatosság is fontos szerepet játszik ebben a folyamatban.
A legnagyobb példányszámban eladott elektromos autó egyébként a Tesla Model X volt múlt hónapban, amelyből 601 példány kelt el a skandináv országban, míg a szintén kizárólag villanyos BMW i3-ból 581 darabot adtak el. A harmadik helyre a Volkswagen e-Golf futott be 392 darabszámmal, de a német kompakt konnektoros verziója, a Golf GTE is sikeres volt a maga 358 példányos értékesítésével. A teljesen elektromos mezőny negyedik helyét a Nissan Leaf csípte meg 199 példányszámmal.
A teljes cikk itt olvasható.