Obama plakátokon kér bocsánatot a világtól

Gondolkodtál rajta, hogy fog Obama elnök kinézni 2020-ban? Íme.

Ha már gondolkodtál azon, hogy fog kinézni a világ szén-dioxid-kibocsátása 2020-ra, a Greenpeace és a TckTckTck abban bíznak, hogy választ adnak új óriásplakát kampányukkal.

A két szervezet biztos volt benne, hogy több ezren fogják látni, ezért a hétfőn kezdődő klímakonferencia alkalmából kiplakátolták Koppenhága repülőterének óriás hirdetőtábláit. A plakátokról azon vezetők 11 évvel idősebb siránkozó arcai köszönnek vissza, akik minden bizonnyal részt vesznek a konferencián. A felirat pedig: „Sajnálom, megállíthattuk volna a katasztrofális éghajlatváltozást… de nem tettük.”

A brazil Lula elnök kijelentette, elkötelezett a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése mellett. A jelenlegi 36,1 %-ot 38,9 %-ra szeretné növelni 2020-ra.

Lula

Medvegyev orosz elnök úgy nyilatkozott, célja, az üvegházhatást okozó gázok 25 %-os csökkentése – ez pont annyi, mint 1990-ben volt.

Medvegyev

Zapatero spanyol elnök hazája kibocsátásának 15 %-os csökkentését reméli 2012-ig. Fárasztó csata lesz, tekintve Spanyolország 2006-ban a 49 %-os kibocsátással Európa legszennyezőbb országa lett.

Zapatero

Sarkozy elnök bejelentette, hogy 2010-től kezdődően, Franciaországban bevezetik a szén-dioxid adót. A Greenpeace szerint Sarkozyből „drámai módon hiányzik az ambíció”.

Sarkozy

A plakátok kapcsán Kumi Naidoo, a Greenpeace International ügyvezető igazgatója elmondta:

„Ha olyan vezetők, mint Obama, Sarkozy, Merkel és Brown nem jelenik meg a csúcstalálkozón, akkor ennek biztos eredménye lesz az élelmiszerhiány, a tömeges migráció és a tömeges éhínség. Ha ez megtörténik, a ’sajnálom’ lehet a legnehezebb szó, de ez nem lesz elég. Most van itt az ideje, hogy eljárjanak a jövőnk megmentésének érdekében. Nem a jövő évben és nem is azután.”

Bár a képeken megakad a szemünk, és szórakoztatóak, egy kis szerencsével még lendületet is adhatnak, vagy legalábbis némi felelősséget ébresztenek világunk vezetőiben.

Ajánlott tartalom

Zöld színnel a fenntarthatóságért és a tudatosabb döntésekért

Egyedi zöld színt vezet be termékein a kulacsokat és Microdrinkeket forgalmazó Waterdrop vállalat. A feltűnő, élénk színnel a vállalat kifejezi elköteleződését a környezetvédelem és fenntarthatóság mellett, és egyben szeretné felhívni a figyelmet a környezettudatosabb életmód fontosságára, és a választás lehetőségére.