Olcsóbbak lesznek 2025-re az elektromos járművek, mint a hagyományosak?

Az árcsökkenés legnagyobb oka az lehet, hogy egyre nagyobb részt hasítanak ki az akkumulátorok a gazdaságból, ráadásul ott vannak még a belsőégésű motorokra kivetett adók, amelyek szintén nem segítik a hagyomás hajtás hosszú távú pozícióit. Ahogy egyre jobban beindul az elektromos autók tömeggyártása, az akkumulátoroknál, amelyek jelenleg az elektromos járművek költségeinek felét teszik ki, 77%-os árcsökkenés várható 2030-ig. Ha ezt a tendenciát nézzük, látható, hogy az Egyesült Államokban és Európában akár már 2025-re is olcsóbbak lehetnek az elektromos járművek a hagyományosoknál. Colin McKerracher, a Bloomberg elemzője szerint, ahogy olcsóbbá válik az elektromos meghajtás, úgy válik majd egyre elterjedtebbé az emberek körében is. Az elektromos meghajtás piacvezetője, a Renault szerint két dolog történik: az első, hogy az elektromos technológia költségei azért csökkennek, mert több áttörés van a technológiában, így csökken az áruk. A másik pedig, hogy a belső égésű motorok még szigorúbb szabályozás alá fognak esni – mondta el az Automotive News-nek Gilles Normand, a Renault elektromos járműveiért felelős alelnöke, autopro.hu.

Ajánlott tartalom

Hat városban húsz új elektromos buszt állít üzembe a MÁV-csoport

Hat magyarországi városban összesen 20 új elektromos buszt állít forgalomba idén a MÁV-csoport - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedési államtitkára Keszthelyen.