Olyan olcsó az üzemanyag, hogy a hajók inkább megkerülik Afrikát

Összesen 115 hajó spórolt úgy, hogy az Ázsiába tartó visszafele úton inkább megkerülték a Jóreménység fokát, annak ellenére, hogy odafelé még igénybe vették a Szuezi-csatornát. 112 hajó az USA keleti partvidékéről tért vissza, három hajó európai kikötőből indult.

Azzal, hogy ennyi hajó vállalta a hosszabb, de mégis olcsóbb utat, a Szuezi-csatorna üzemeltetőinek kiesése is megduplázódott: szakértők szerint a közzétett 2,8 százalékos csökkenés helyett csak 1,9 lett volna, ha nem lesz ennyire olcsó a hajók üzemanyagául szolgáló bunkerolaj.

Arra is van magyarázat, hogy a lényegesen hosszabb út mégis hogy éri meg jobban: a teherhajózásban az elmúlt évtizedben bevezetett, hatékony hajózási technikák miatt. A slow steaming és a super slow steaming nevű megoldás a korábbi 25 csomós utazósebességet először húsz, majd 12 csomóra vette vissza, hogy a gazdaságosabb üzemanyag-felhasználással, illetve az optimálisan járatott dízelmotorokkal komoly mennyiségű pénzt spórolhassanak meg.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Szakértő elárulta, hogyan csökkenthetők a vállalat energia terhei

A Portfolio-MAGE Járműipar 2025 konferencián szakértők hangsúlyozták, hogy a megújuló energiaforrások és az energiatárolás megfelelő alkalmazásával a vállalatok optimalizálhatják költségeiket, sőt, akár bevételi forrást is teremthetnek a hálózat számára.