Önkiszolgálóan kölcsönözhető villanyautók hódítják meg Párizst

A hétvégén Párizsban bemutatták az Autolib önkiszolgáló autókölcsönző rendszer járműveit. A francia Bolloré cég négyüléses Bluecarjai egy feltöltéssel 250 kilométert tudnak megtenni, a végsebességük 130 km/óra.

A Velib kerékpárkölcsönző rendszer alapján kidolgozott Autolibnek 1200 állomása lesz Párizsban, a kezdetben 250, majd a tervek szerint a 3000 darabosra bővítendő autópark használata havi bérlettel és heti vagy napi jeggyel is elérhető lesz bárki számára, akinek érvényes jogosítványa van. A hálózat tesztelése október 2-án kezdődött meg, a teljes üzem december 5-én indul. Új időszámítás kezdődött tehát a párizsi közlekedésben, működésbe lépett a világ első önkiszolgáló elektromosautó-kölcsönző rendszere. A bérautó-hálózat kiépítésének ötletgazdája Bertrand Delanoe párizsi polgármester – írja a franciakoktel.hu. A tíz éve hivatalban lévő városvezető nevéhez fűződik a francia fővárosban 2007 nyarán beindított, s egyre népszerűbb Vélib önkiszolgáló biciklikölcsönző rendszer, melyet azóta több európai nagyváros is átvett. Legutóbb New Yorkban próbálták ki.

 
A párizsi önkormányzat három évvel ezelőtt kötött szerződést a francia Bolloré cégcsoporttal 3000 darab elektromos városi miniautó gyártására. A négyüléses, háromajtós, GPS-szel felszerelt Bluecar egy töltéssel 250 kilométeres távot képes megtenni, végsebessége 110 km/óra, 6,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre. Lítium-fém-polimer alapú akkumulátorának feltöltéséhez négy óra szükséges. Az elektromos bérautó-flotta forgalomba állítása a városi közlekedés tehermentesítését szolgálja. A célközönség a párizsi lakosság gépkocsival rendelkező 42 százaléka, illetve főként azok a jogosítvánnyal rendelkező fiatalok, akik még nem szánták el magukat az autóvásárlásra. Természetesen a külföldi turista is részesülhet az olcsó városi autózás öröméből.

 
A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Nem jól ítéli meg az EU a kínai elektromosautó-ipart

Az európai és a kínai járműipar együttműködésére kellene összpontosítania az EU-nak, mert az nem zéróösszegű játék, hanem kölcsönös fejlődési és növekedési előnyökkel jár - írja a kínai Xinhua hírügynökség portálján megjelent tanulmány.