Érdekes módon éppen a flottavásárlók által kedvelt középkategóriában nem mozgolódnak a hipertakarékos hibridek. Ezért is érkezik jókor a benzin-elektromos hajtású Kia Optima. A kérdés már csak az: hová érkezik?
A Kia Optima kínálatában hamarosan megjelenik a hibrid kivitel – legalábbis Észak-Amerikában. Európában még maga a modellcsalád is várat magára, a közelmúltban felreppent híresztelések szerint éppen azért, mert a tengeren túli piacokon a vártnál nagyobb a kereslet a típus iránt. Pedig ha valahol, hát itt Európában igazán nagy szükség lenne a szeptemberben gyártásba kerülő hibrid kivitelre, hiszen a nyugat-európai piacok átmenetileg elfordultak a világszerte erősen növekedő középkategóriától, tehát csak egy igazán markáns újdonsággal lehet megfogni a vásárlókat. A Kia eddig nem igazán volt aktív az alternatív hajtástechnológiák terén, s első hibridjét is csak 2009-ben mutatta be. Igaz, akkor rögtön világújdonsággal nyitott a márka, hiszen a Fortét elsőként szerelték fel lítium-ion akkumulátorokkal és LPG gázüzemű motorral. Az Optima hagyományos benzinmotort kapott, de a hajtáslánc kialakításában több eredeti ötletet is bevetettek a tervezők. Az alapváltozatához képest eleve 10 százalékkal takarékosabbra hangolt, 2,4 literes, soros négyhengeres motorhoz egy 30 kW teljesítményű villanymotor csatlakozik, kettőjük összesített teljesítménye 209 lóerő, a rendszer maximális forgatónyomatéka pedig 265 Nm.
A két erőforrás egy tengelykapcsolóval szétválasztható, így az autó tisztán elektromos üzemben is haladhat, egészen addig, amíg a (garantáltan legalább tíz év élettartamú) lítium-polimer akkumulátorokban tárolt energia engedi.
Elektromos hajtással 100 km/óra az autó végsebessége, s ilyenkor külön beépített olajszivattyú táplálja az automata sebességváltót. Utóbbit nem a szokványos módon oldották meg: a hatfokozatú egységből kiszerelték a sima indulásért (és a jelentős többletfogyasztásért) felelős hidrodinamikus nyomatékváltót; ennek funkcióját a villanymotor tölti be. A hajtáslánc másik érdekessége, hogy az Optima nem elsődleges villanymotorját, hanem egy nagyjából negyedakkora teljesítményű egységet használ indítómotornak, s fékezéskor mindkettő képes generátorként tölteni az akkukat. A Kia középkategóriás hibridje a 2,4 literes alapváltozathoz képest mintegy 40 százalékkal kevesebbet, 6,4 litert fogyaszt átlagosan, ami a 195 km/h végsebesség és a 9,2 másodperces gyorsulási adat fényében mindképpen kedvező érték – hogy a hibridekre világszerte vonatkozó adókedvezményekről és kormányzati támogatásokról ne is beszéljünk.