Az Austrian Mobile Power technológiai platform 2020-ig 100 ezer elektromos autót kíván forgalomba helyezni Ausztriában. A Verbund, a Siemens Österreich, a Magna, a KTM, az AVL és az Austrian Institute of Technology (AIT) részvételével létrehozott együttműködés az elkövetkező években 50 millió eurót fordít szériagyártásra alkalmas járművek kifejlesztését szolgáló kutatásokra.

Osztrák vállalati együttműködés elektromos járművek megvalósítására

Az Austrian Mobile Power technológiai platform 2020-ig 100 ezer elektromos autót kíván forgalomba helyezni Ausztriában. A Verbund, a Siemens Österreich, a Magna, a KTM, az AVL és az Austrian Institute of Technology (AIT) részvételével létrehozott együttműködés az elkövetkező években 50 millió eurót fordít szériagyártásra alkalmas járművek kifejlesztését szolgáló kutatásokra.

“A közlekedésben egyértelműen az elektromosságé a jövő” – jelentette ki a Verbund vezérigazgatója, Wolfgang Anzengruber a technológiai platform sajtóbemutatóján Bécsben. A szervezet tagjai az év végéig megkötik a tervek kivitelezéséhez szükséges szerződéseket és előkészítik a kísérleti projekteket. A platform munkáját a Verbund koordinálja. 2010-ben kezdik megy egy 100 járműből álló flottával a kísérleti üzemeltetést egy még ki nem választott nagyvárosi térségben. Az elképzelések szerint 2012-re már ezer elektromos jármű fut majd az osztrák utakon. Az együttműködő vállalatok a jármű kísérletekkel párhuzamosan elektromos töltőállomás hálózatot is létrehoznak és kidolgozzák a fizetési/elszámolási eljárásokat.

A platform hosszabb távon úgy ötmilliárd eurós beruházási igénnyel számol, ebből négymilliárd a járművekre, 200 millió a töltőállomás- hálózat létrehozására, 400 millió pedig az áramtermelési fejlesztésekre esik. A szerveződés résztvevői állami támogatásra és ösztönzőrendszerek életbe léptetésére is számítanak. Az elektromos mobilitás csak politikai támogatással valósulhat meg – állítja a KTM vezére. Az Austrian Mobile Plattform alapítói a megfizethető elektromos mobilitás létrehozása érdekében vetik latba szakismereteiket. A Siemens Österreich például villanymotorok és áramtöltő állomások, valamin elszámol rendszerek kifejlesztésére koncentrál.

A Magna elektromos járművek és alkatrészek fejlesztésével foglalkozik. A cél egy felhasználóbarát jármű létrehozása – mutatott rá a Magna International Europe fejlesztési igazgatója, Karl Nigl. A KTM elektromos motorkerékpárok mellett a könnyűelemes karosszériatechnológiára összpontosít, mivel a könnyű karosszéria kulcsfontosságú az elektromos járműveknél. Az AVL az akkumulátor-technológiára, valamint a hibrid- és elektromos meghajtásra fókuszál.

Ajánlott tartalom

AM: gazdaközpontú agrárpolitikára van szükség Brüsszelben

Szakítani kell azzal a téves meggyőződéssel, hogy a mezőgazdaságra és a gazdákra a klímaváltozás okozójaként tekintenek; épp ellenkezőleg, ők a megoldás részei kell hogy legyenek - jelentette ki Nagy István agrárminiszter az EU agrár-élelmiszernapok konferencián kedden Brüsszelben, az Agrárminisztérium (AM) tájékoztatása szerint.