A Rimac öt évvel ezelőtt mutatta be a Concept One prototípusát, ennyi idő kellett ahhoz, hogy előálljanak a sorozatgyártásra kész verzióval. Nagy darabszámokra azért ne gondoljunk, ugyanis a tervek szerint mindössze nyolc példányt készítenek majd belőle.
A márciusi Genfi Autószalon az európai seregszemlék közül az egyik legnagyobb presztízzsel bíró rendezvény, így érthető, hogy a horvátországi Rimac erre az eseményre időzíti a Concept One szériaváltozatának bemutatóját. Az elektromos szupersportautó prototípusát még a 2011-es Frankfurti Autószalonon leplezték le, vagyis öt évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy sorozatgyártásba lehessen küldeni, ami jelen esetben nyolc példányt jelent.
A tanulmányautóhoz nagyon hasonlító, de néhány ponton kicsit továbbfejlesztett sportkocsit egy 82 kWh-s akkumulátorcsomaggal szerelik, amiből az áram a tengelyek közepére helyezett két-két (azaz kerekenként egy) elektromotorhoz vándorol. A rendszer összteljesítménye 1088 lóerő és 1600 Nm, amely 2,6 másodperc alatt gyorsítja álló helyből százas tempóra az 1850 kilogrammos autót, míg a végsebessége eléri a 355 kilométer/órát.
A hajtáslánc további érdekessége, hogy a hátsó elektromotorok kétfokozatú, duplakuplungos automataváltót kaptak, az összkerékhajtás pedig nyomatékvektoros, vagyis képes arra, hogy a legjobban tapadó kerekekre küldje a nyomatékot, ezzel elérve a legjobb gyorsulást. Az elöl hat-, hátul négydugattyús, regeneratív fékrendszer révén a fékhatás is kellően hatékony, amire bizonyíték, hogy 100 kilométer/órás tempóról 31,5 méteren áll meg az autó. Szintén megemlítendő, hogy akár 1,4 G-s oldalgyorsulás is elérhető vele, ami szinte már versenyautós érték.
Hogy Mate Rimac a cég első embere mennyi pénzt kér az Concept One-ért azt egyelőre nem lehet tudni, de ha a végeleges modell tényleg képes arra, mit ígérnek, akkor nagy sikere lehet a szupergazdagok körében.
A teljes cikk itt olvasható.