Piacra dobták a Toyota hidrogénautóját

” A jövő autója”. Röviden így nevezik a Toyota legújabb gépkocsiját, melynek már nincs károsanyag-kibocsájtása, mivel hidrogénnel működik.

Az idei év eleji Consumer Electronics Show  “sztárja” nem holmi okostelefon vagy egyéb kütyü volt, hanem a Toyota sportos kinézetű, hidrogén meghajtású autója: a Mirai. A gépkocsit villanymotor hajtja, amelynek az üzemanyaga a folyékony hidrogén. Melléktermékként csak gőz jön létre, ami a kipufogóból távozik.

Csupán egyetlen komoly probléma van az új gépkocsival: a tankolás. Bár a feltöltés mindössze 3 percet vesz igénybe, (egy adag  kb. 700 kilométerre elég), rendkívül drága egy hirdogén-töltőállomás létesítése, akár 500 millió jenbe (majdnem 1 milliárd forintba) is kerülhet. Egyelőre  Fukuoka, Tokió, Nagoya  és Oszaka és térségben érhető el a szolgáltatás. . Tokió célja, hogy a következő években legalább 100 töltőállomást létesítsen szerte a szigetországban.

Ennek ellenére a Toyota bízik a hidrogénautó sikerében és már hétszázat legyártott,  ebből négyszázat hazai piacon árul  Egy gépkocsi 7 millió 236 ezer jenbe (mintegy 15 millió forintba) kerül, de ebből – környezetvédelmi okokból – 2 millió jent átvállal átvállal a japán kormány. A Mirai (Jövő) értékesítését 2015-ben kezdik az  Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Németországban.

Nem a Toyota az egyetlen, mely hidrogénautót fejleszt. Az Egyesült Államokban 1,2 milliárd dollárt különítettek el a hidrogénkutatásra. Azonban a technikai és biztonsági problémák akadályozták a hidrogénautók elterjedését, mivel az üzemanyagcellák vagy nem voltak elég biztonságosak, vagy nem voltak elég olcsók, hogy megérje a gyártás. A Honda is hasonló fejlesztésen kezdett el dolgozni, de a csúszások miatt csak 2016-ban mutatja be a saját hidrogénautóját.

forrás: globoport.hu

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.