Pneumobil revans verseny volt Kecskeméten

Sűrített levegővel hajtott járművektől volt hangos a főtér: a házigazda Kecskeméti Főiskola GAMF úgynevezett revans versenyt hirdetett azoknak az egyetemista és főiskolás járműépítő csapatoknak, amelyek tavasszal a Bosch rendezvényén mérték össze tudásukat – írja a delmagyar.hu.

Fülsüketítő járművek, kanyargós pálya, éles visszafordító kanyar a Kossuth-szobor előtt, zászlókat lengető pályabírók, nyüzsgés a boxutcában és rengeteg néző – ez volt a szombati Rexroth Pneumobil Gálafutam, ahol 22, főiskolásokat és egyetemistákat tömörítő csapat mérte össze járművei tudását az ország minden tájáról, sőt még a határon túlról is. A versenyzők két kategóriában indulhattak: gyorsasági és gyorsulási futamon. Az előbbit a GAMF egyik csapata, a Kecskeméti Fütyülős nyerte, mindössze 34 másodperc alatt teljesítette a kört, pedig a srácoknak egy hirtelen jött technikai problémával is meg kellet küzdeniük a Q2-ben. Bári Gergely, a GAMF tudományos segédmunkatársa a portálunknak elárulta, nem véletlen a Formula 1-es feeling, törekedtek arra, hogy a kecskeméti főtérre varázsolják – ha csak kicsiben is – a száguldó cirkuszt.

Az ideiglenesen felépített pálya – amely a Kossuth tér nagy részét elfoglalta – 240 méter hosszú és átlagosan 4 méter széles volt. – A mi autónk számára elég széles a pálya, persze a visszafordító és a „0″ kilométer körüli szakasz kritikus rész, itt figyelni kell, nehogy a gumifalban kössön ki az ember – mondta a Dömper névre keresztelt GAMF csapat pilótája, Májer Andor. A dunaújvárosi főiskolásokból verbuválódott Velosziti már kevésbé értékelte ilyen pozitívan a főtéri „aszfaltcsíkot”: – Mi nem tudtuk, milyen pályát építenek majd, ebből a szempontból hatalmas előnye volt a GAMF-nak. A mi konstrukciónkhoz ez a pálya keskenynek bizonyult. A nyomtáv csökkentését már tervezzük egy ideje, mert a főiskola ajtaján sem férünk ki – ment át viccelődésbe a beszélgetés a Velosziti tagjaival.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Furcsa elképzeléseik vannak a környezettudatosságról a japán autómárkáknak

A Toyota vezetésével öt japán autó- és motorgyártó fogadta meg: kutatásokba kezd azért, hogy a belsőégésű motorok használata környezettudatosabb lehessen, így megtarthatók maradjanak a nettó nulla kibocsátású jövőben is.