Porsche Panamera S E-Hybrid

Autós kártyák ászának született a legzöldebb Porsche: 270 km/h a végsebessége, miközben 3,1 liter az átlagfogyasztása. Sajnos a konnektorról tölthető luxushibrid nem egyszerre produkálja a két adatot, de még a műfajban élenjáró japán gyártóknak is tud újat mutatni.

Bömbölve vágtázik a célegyenesen egy verseny-Corvette, néhány kanyarral hátrébb Porsche 911 GT2 RS-ek szendvicsében kanyarodik csikorgó kerekekkel egy BMW M135i, majd felbukkan kedvencem, a félmeztelen KTM X-Bow. Egyiküknek sincs azonban esélye a dühödt darázsrajként közelítő formulaautók ellen, merthogy a nagymenők ilyenekkel tréningeznek ám a Hockenheimringen. A főtribün negyedik emeletén, egy csupa üveg előadóteremből próbálom fél szemmel követni a lekörözéseket, miközben egy derék német mérnök a fenntartható mobilitásról, a zéró emissziós városi közlekedésről és lítium-ion akkuk élettartamáról magyaráz. Hihetetlen, de egy hibridekről szóló prezentációra érkeztünk a szentélybe, ahol a bukósisakos főpapok gigantikus benzin- és gumiabroncs-áldozatot mutatnak be a sebesség isteneinek.

Mielőtt a tanár úr rám szólna, mit bámészkodsz fiam, megpróbálok újra a mondókájára figyelni. Rövid történelmi bevezetővel indít a világ első hibrid autójáról, a maga korában ufónak ható Lohner-Porschéról, arra azonban nem tér ki, miért tartott 110 évig a következő benzin-elektromos autó kifejlesztése. Csak 2010-ben mutatták be a Cayenne S Hybrid-et, majd nem sokkal később a hajtásláncát megkapta a márka ötajtós óriáslimuzinja is, amelyet több társával együtt nemrég élesben is kipróbálhattunk egy roadshow keretében. A csapatás-építő tréning idején már nyilvánvaló volt, hogy a Panamera S Hybrid kérészéletű pályafutása befejeződött, azonnali hatállyal átveszi tőle a stafétabotot a Panamera S E-Hybrid – ennek a műszaki bemutatójára zarándokoltunk el ide, Hockenheimbe.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.