Profitálhatnak a dízelválságból az elektromos kerékpárok

Egyre népszerűbbek az elektromos kerékpárok és a dízelautókkal kapcsolatos válság csak növelheti a keresletet e járművekre.

Siegfried Neuberger, a Zweirad-Industrie-Verbands (Kétkerekű Ipari Szövetség, ZIV) ügyvezetője. A szervezet 90 elektromos bicikliket és kiegészítőket készítő vállalat érdekeit képviseli. A szakember kiemelte, hogy az autóval megtett utak 50 százaléka 5 kilométernél kisebb távolságra, míg 25 százaléka 2 kilométernél kisebb távolságra történik. Éppen ezért kell meggyőzni az embereket arról, hogy ezekre a kis távolságokra kerékpárra vagy elektromos biciklire szálljanak át. Németországban tavaly 720 000 elektromos kerékpárt adtak el, ez 19 százalékkal több annál, mint 2016-ban.

Mindez elsősorban a kiforrott technikának, a nagyobb akkumulátorteljesítménynek és azzal párhuzamosan elérhető nagyobb hatótávolságnak, valamint a nagyobb kínálatnak köszönhető, írta a cio.de. Az elektromos biciklik átlagára tavaly körülbelül 2300 euró volt. Németország mellett komoly gyártónak számít Kambodzsa, Lengyelország és Bulgária is. Az utóbbi három államból származott a Németországba importált 2,65 millió kerékpár nagy része. Az elektromos biciklik közül 470 000 volt német gyártmány, ez 120 000 darabos növekedés a 2016-os évhez képest. A gyártás értéke 2,4 százalékkal nőtt és elérte az 1,22 milliárd euró. Érdekesség, hogy a kétkerekű járművekre való váltás mellett érvelt a kisebb távolságok esetében Christian Buric, az ADAC német autóklub szóvivője is. Ugyanakkor hozzátette, hogy a kerékpártárolókat a busz-, a villamos-, a gyorsvasúti, illetve a vasúti megállók közelében kellene elhelyezni.

Ajánlott tartalom

Mennyit fogyaszt az elektromos roller akkumulátora?

Sokakban merül fel az a kérdés, jó-jó, hogy ennyire népszerűek a rollerek manapság, na de mi az ára mindennek? Mert hát a fizikai energia nehezen forintosítható, viszont az áramfogyasztást annál könnyebb konkrétan költségekre levetíteni. Vajon a számok fényében melyik elgondolás nyer megerősítést? Az, hogy az elektromos technológia táplálása minimális pénzügyi áldozatot jelent, vagy az, hogy sokba kerül az e-rásegítés? Mutatjuk!