Egy angol és japán tudósokból álló csapat élő rákokból készített számítógépet, és bár mindez inkább tűnhet egy Monty Python jelenetnek, mint valódi hírnek, ez az eszköz az új generációs ultra hatékony számítógépek egyik első modellje lehet.
Az alapkoncepció a biomimikri egyik formája volt, melyre a katonarákok inspirálták a tudósokat, melyek rajba szerveződnek, ha egyedül nem tudnak elvégezni bizonyos feladatokat. (Aiolus News) Egy, a complex-systems.com-on megjelent cikkben a kutatók leírják hogyan figyelték meg a rákok rajokba szerveződését, illetve a Mictyris guinotae-t, ami akár több százezres kolóniákban él. „Egyetlen rák, vagy egy kisebb csoport nem megy be a vízbe, ellenben egy nagyobb raj már hezitálás nélkül átkel egy lagúnán. Egy ilyen raj aktív frontból és passzív farokból áll. A hátsók egyszerűen csak követik az elsőket.” Megfigyeléseik alapján a kutatók azt az elméletet állították fel, hogy a rákok egyfajta ütközés-alapú számítástechnikát alkalmaznak, a biliárdgolyók ütközéséhez hasonlóan. Azonban amíg a biliárdgolyók eltérően viselkednek egy másik golyóval való ütközés esetén, addig egy rák vagy passzívan követi, vagy pedig agresszívan vezeti a rajt.
Egy, a MIT’S Technological Review-ban megjelent szerint a hagyományos számítógépek elméletben körülbelül 8 nagyságrenddel lehetnének energia hatékonyabbak, mint jelenleg a gyakorlatban. A biomimikri alapelve, hogy a természeti rendszerek a hatékonyságra törekszenek, és a kutatók felfedezései mindeddig alátámasztották ezt. Miután elméletüket számítógépeken is tesztelték, építettek egy egyszerű, nagyjából X-alakú labirintust, ami lehetővé tette számukra, hogy megvizsgálhassák a rákok viselkedését egy ilyen struktúrában, és sok hasonlóságot találtak a két vizsgálat között. Persze ettől még ne rohanjanak, és cseréljék le okostelefonjaikat egy vödör katonarákra. A következő lépés az ütközési elv miniatürizálása, és ezáltal a hétköznapi használat lehetőségének elérése lesz.