Eredményesen zárult az olaszok és portugálok kezdeményezte parafakampány első éve. Idén karácsonykor és szilveszterkor csak Olaszországban több mint száz millió parafadugó repül ki az üvegekből. A parafa alapanyagként a bioépítkezésben, bútorgyártásban is alkalmazható.
Tizenhatezren csatlakoztak az Én a parafával vagyok elnevezésű, olasz nyelvű Facebook-oldalhoz. Milánóban és környékén már több mint 70 parafadugógyűjtő-pont működik. Torinóban óvodások, iskolások, éttermek, kereskedelmi láncok, borkóstoló egyesületek is részt vesznek a 2011 elején indult, a WWF zöldszervezet, a Gambero Rosso és a Slow Food olasz gasztromozgalmak szponzorálta kampányban. A természetes fakéreg előnyeit és pozitív környezeti hatását hirdető kampány 14 országot érintett, élükön a parafa világpiacát vezető Portugáliával, a második helyen álló Spanyolországgal és a harmadik helyezett Itáliával. Olaszország – az ágazatban nemzetközi hírnévvel bíró szardíniai parafatermelőknek köszönhetően – évente 17 ezer tonna, vagyis másfél milliárd darab parafadugót gyárt. Ennek hetven százalékát a boripar használja fel, innen a fogyasztók háztartásába kerül, majd a szemétbe. A kampány éppen a parafa újrahasznosítását célozta meg. A 2010-ben indított kísérleti fázisban Itáliában több mint egymillió parafadugót gyűjtöttek össze. A parafa alapanyagként a bioépítkezésben, bútorgyártásban is alkalmazható. Egyre gyakrabban használják dekorációként, a szobrászatban és dizájnelemként is. A Demoskopea olasz közvéleménykutató felmérése szerint az olaszok 57 százaléka kizárólag parafadugós bort és pezsgőt vásárol, és ha parafadugós az üveg, többet is hajlandó érte fizetni.