Régi álom teljesül: rendszeres hajójárat indul Budapesten, sima BKV-jegyért. Munkába menet az egyik legszebb panorámát nézheted, miközben a hajón ingyen szórják a wifit.

Rendszeres hajójáratot indít a BKV

Régi álom teljesül: rendszeres hajójárat indul Budapesten, sima BKV-jegyért. Munkába menet az egyik legszebb panorámát nézheted, miközben a hajón ingyen szórják a wifit.

Az Egy nap a városban blog olvasója küldte ez a képet a blognak, amin világosan látszik, hogy a kikötőben készülnek valamire. Némi utánajárással kiderül, hogy mire: újraélesztik a budapesti vízi közlekedést, hogy az emberek buszok meg villamosok helyett hajóval menjenek dolgozni, bevásárolni, ügyeiket intézni. Az Egy nap a városban blog régóta szorgalmazza már ezt: „amikor kipróbáltam a BKV budapesti hajójáratát, azt írtam, hogy remek közlekedési eszköz lehetne, ha pontosan indulna, nem két-háromóránként járna, és nem 8:45-kor futna ki az első hajó: akkor, amikor a legtöbben már elkezdtek dolgozni.” Azóta sokszor írtunk a hajózás előnyeiről, hogy a Dunán közlekedni mennyire fokozhatatlanul menő dolog, hogy némi energia és pénz befektetésével, rendszeresen, sűrűn induló hajójáratokkal hogy fel lehetne dobni a vízi közlekedést. Nyilván nem a mi hatásunkra, de úgy látszik, itt a happy end: Újpest és a Millenniumi Városközpont között nyolc megállóhely érintésével nyártól 20 percenként közlekednek a hajók, amik lejtmenetben (a Millenniumi Városközpont felé) 45 perc, hegymenetben (Újpest felé) 60 perc alatt teszik meg az útjukat.

megállók

A megállók a következők lesznek: Újpest, Árpád híd, Meder utca, Jászai Mari tér, Batthyány tér, Petőfi tér, Boráros tér, Millenniumi Városközpont. Láthatjuk, hogy három megálló hiányzik róla: az újpesti, az Árpád hídi és a Millenniumi városközponti, ezeket meg kell építeni, sőt, építik is őket gőzerővel. A többi kikötőt meg átépítik, korszerűsítik, akadálymentesítik, ez látszik a fenti képen is. A hajókra wifit raknak, így kiválóan lehet dolgozni rajtuk és mindegyikben lesz büfé is. Képzeljétek már el: az utas felpattan Újpesten, és 45 perccel később leszáll a Millenniumi városközpontnál található munkahelyén. Közben megreggelizik, dolgozik a laptopon, miközben a hajó méltóságteljesen ringatózik, a háttérben meg elsuhan a Parlament, a Budai vár, az összes nevezetesség. A közlekedés hirtelen szükséges rosszból álomutazássá válik.

Az egész projekt 493 millió forintba kerül, ennek a 90 százalékát az Unió adja, és szerintem minden fillér jó helyre kerül: nemcsak egy olyan közlekedési folyosót nyitunk, ami gyors, dugómentes előrejutást tesz lehetővé, de annak is biztos jobb lesz a napja, aki a Dunán hajókázva érkezik a munkahelyre ahelyett, hogy az autók közt araszolna. Ráadásul végre kihasználjuk a folyó adta lehetőségeket, kicsit összekötjük a várossal, mert lássuk be, most a legtöbben csak akkor látjuk a Dunát, amikor átmegyünk felette valamelyik hídon. A szolgáltatást a jelenlegi flottával valósítják meg (öregecske, de bőven vállalható hajók), középtávon viszont szükséges lesz új hajók beszerzése.

Ajánlott tartalom

Történelmi minimum az áramimportnál, Magyarország karbonmentes exportra vált

Áprilisban 10 százalék alatt maradt az áramimport aránya - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebookon.