Az elektromos buszcsaládot tervező magyar evopro csoport és a kompozit kocsitestet gyártó orosz NCC kedden vette át a JEC Innovációs Díjat. A díjátadóra a BKV számára gyártott 20 darab kompozit busz egyike ment ki saját lábán, így a MODULO C68E a történelem első és egyetlen elektromos busza mely teljesítette a Budapest – Párizs távot.
JEC Innovációs Díjat nyert a MODULO
A világ legnagyobb kompozit iparági szereplőket képviselő szervezete, a JEC Group Innovációs Díjban részesítette az evopro-t és az NCC-t (Nanotechnology Center of Composites) a városi tömegközlekedés kategóriában a kompozit kocsitest gyártásának elismeréseként a párizsi kiállításon. Mészáros Csaba és Molnár Péter olyan prominens gyártók képviselőivel együtt vehették át a kitüntetést, mint az osztrák KTM Technologies, a német BMW vagy Audi, a spanyol ACCIONA Infrastructures, a belga Sonaca, az amerikai Bally Ribbon Mills, a francia Faurecia Automotive Exteriors vagy az olasz Automobili Lamborghini.
Történelmet írt a MODULO
A díjnyertes termékek március 10-ig tekinthetők meg a JEC World Show kiállításon Párizsban, mely az iparág legtámogatottabb és legnagyobb seregszemléje. A kategórianyertes MODULO buszból a látogatók egy 8 méteres, tisztán elektromos hajtású járművet vehetnek szemügyre közelről, mely a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) számára készült. Az öt akkumulátor sorral szerelt busz Budapesttől Párizsig 1570 km távolságot tett meg. Az út során a jármű meghajtására 792 kWh került felhasználásra, a rekuperált energia 103 kWh volt. A fékezési erőből visszanyert energiát is számolva az út során a fogyasztás 0,487 kWh/km értéket mutat. Szakemberek számítása szerint az elektromos áram, mint üzemanyag használatával tonnánál is több CO2 kibocsájtást sikerült megspórolni a MODULO-val.
A Párizst megjárt autóbusz megtekinthető lesz március 18-20-ig a Hungexpo területén az Autó, Motor és Tuning Show rendezvényen.
forrás: inforadio.hu