A rugalmas gyorstöltő rendszer révén a jövőben az e-autókat ugyanazon töltőaljzaton át lehet igény szerint váltóárammal vagy egyenárammal tölteni a Siemens és a BMW közös fejlesztésének eredményeképp.
A negyven MINI E járműre kiterjedt müncheni flottatesztet követően a két partner ezzel újabb mérföldkőhöz érkezett a „Drive eCharged” projektben írja az autopro.hu. Az új AC/DC töltőrendszer fejlesztéséhez és kipróbálásához a legmodernebb hajtástechnikával felszerelt BMW ActiveE járművet és a Siemens újonnan fejlesztett egyenáramú töltőoszlopát vizsgálták egy pilot-projekt keretében. Az alkalmazott csatlakozó az IEC 62196-2 szabványban definiált 2-es típusú. A létrejött egyen- és váltóáramú töltőrendszer új mércét állított az e-autók egyenáramú töltésében, amennyiben az átlagos töltési időt 30 percre sikerült leszorítani. A vegyes rendszer előnyei közé tartozik, hogy külön AC és DC csatlakozók helyett elegendő egy csatlakozóval (aljzattal) felszerelni a kocsit, amely mindenfajta töltésre alkalmas. Az egyenirányító a járműből a töltőoszlopba kerül, így az e-autóban mind súlyt, mind helyet lehet megtakarítani; nő a járművek hatósugara és hatékonysága.
A jármű használója otthon hagyományosan váltóárammal töltheti kocsiját, „az utcán” pedig egyenáramú gyorstöltést vehet igénybe. A müncheni MINI E flottateszt résztvevői szerint az előbbi megfelel a mindennapok gyakorlati igényének, utóbbival pedig szükség esetén gyorsan lehet további kilométerekhez jutni, illetve a csillaggarázsban parkoló kocsit így lehet gyorsan „feltankolni” árammal.