Sorozatgyártású villany Suzuki Splash Magyarországon

Pár éve a tisztán villanyüzemű jármű legnagyobb hibájának a rövid hatótávolságot és a lassú haladást tartották.

Ma már az egyedileg átalakított járművek is a 100 kilométeres hatótáv körül járnak és a végsebesség is jóval 100 km/óra fölötti. Egy átlagos napi járműhasználat esetén nem kell ennél több, sőt a város közeli településekről történő bejárást is kielégíti úgy, hogy a munkavégzés alatt nincs szükség a töltésre. A most kipróbált elektromos autó hatótávolsága is körülbelül 100 km, a végsebessége 130 km/óra. Az avatatlan szemlélő észre sem veszi a különbséget, csupán a furcsa felirat és a logó árulkodik arról, hogy ez bizony nem közönséges Suzuki Splash. A jármű a German E-Cars GmbH sorozatban gyártott járművének kettesszámú prototípusa, menetlevele szerint túl van a 11000.kilométerén.

A gyári Suzuki belsőégésű motorját elektromosra cserélik, az üzemanyag-ellátásról lítium vasfoszfát akkumulátor gondoskodik. Az általam kipróbált jármű sebességváltója az eredeti maradt, csupán elektromotort illesztettek a mechanikus váltóhoz. Az autót hajtó motor üzemi feszültsége 320 Volt, a 56 kW-os permanens mágneses motorhoz a motortérben található vezérlőrendszer tartozik, illetve a töltőt is beépítették a járműbe. Három akkumulátorcsomagot rejtettek el benne, a csomagtér alját felemelve látható a saválló biztonsági borítás, ez alatt találhatóak a telepek. Csupán a pótkerék látja kárát az átalakításnak, a csomagtér az eredeti méretű maradt.
A lemerült autót háromfázisú gyorstöltővel két és fél óra alatt, hagyományos konnektorról öt és fél óra alatt lehet teljesen feltölteni. A műszerfal középső információs kijelzőjén a töltési fázisokat kijelzi, töltőre kapcsolva az autót véletlenül sem lehet elindítani.

A Splash elektromos átalakítására szolgáló technológiát a német Frager cég szolgáltatja. A magántulajdonban lévő, 440 alkalmazottat foglalkoztató német középvállalat 30 éve foglalkozik járműipari technológiákkal a fémmegmunkálástól a teljes részegység kivitelezésig. Bár a kipróbált járműben még megtalálható a gyári váltószerkezet, a sorozatban gyártott változatnál már ez a részegység is elmarad, és csupán a Fragen teljesen automata, kompakt meghajtási rendszere dolgozik.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Kiemelt segítséget kap három vármegye a zöld átálláshoz

A Környezeti és energiahatékonysági operatív program plusz (Kehop plusz) forrásaiból mintegy 110 milliárd forint jut a három leginkább környezetszennyező gazdaságú vármegye zöld átállásának kiemelt támogatására - jelentette be a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium közlekedési, környezeti és energiahatékonysági fejlesztési programok végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára kedden Egerben.