A hideg megérkezése óta tele van a közösségi média a BKV lerobbanó elektromos buszaival. Az új, darabonként 175 millió forintért vásárolt Modulók naponta 5-6 alkalommal hibásodnak meg.

Sorra robbannak le a BKV drága elektromos buszai

A hideg megérkezése óta tele van a közösségi média a BKV lerobbanó elektromos buszaival. Az új, darabonként 175 millió forintért vásárolt Modulók naponta 5-6 alkalommal hibásodnak meg.

A BKK GPS-es buszkövető oldala szerint csütörtökön az előírt 16 darabból csak hat működött. A Mabi-Bus Kft. által gyártott Modulo elektromos buszok első öt járműve tavaly április végén állt forgalomba. A BKV 20 darabot vásárolt belőlük, egyenként mintegy 175 millió forintért. Az időközben megérkezett 20 buszból a szerződés szerint mindig forgalomban kellene lenni 16 darabnak. Csütörtök délután a BKK Futár GPS-es követőoldala szerint a 16 buszból mindössze hat közlekedett. A buszokról már korábban megkérdeztük a BKV-t, ahol a következőt mondták:

Az elmúlt hetekben több alkalommal előfordult, hogy a megfelelő mennyiségnél kevesebb jármű állt ki forgalomba. A vonali (menet közbeni) meghibásodások száma változó, de átlagosan 5-6 esetről beszélhetünk. A buszok a BKV szerint a hideget bírják, de a párás levegőt nem, az inkább a hibák kiváltója. Illetve az ajtóhibáknál a ragasztás rossz minősége. A magyar gyártmányú Modulo buszok eleve rosszul kezdtek sajnos. Emlékezetes, amikor kirepült a próbajáraton egy vadonatúj Modulo kereke Budán, és leütött a lábáról egy embert. Aztán kiderült, hogy a Széll Kálmán téri forduló túl szűk a széles járműnek. Szerdán olvasónk azt írta, hogy a havas, latyakos utakon nem tudnak felmenni az elektromos buszok Várba, írja az index.hu.

Ajánlott tartalom

NGM: fókuszban a magyar járműipari beszállítók, szintet lépett a magyar-kínai elektromos járműipari együttműködés

A Nemzetgazdasági Minisztérium szervezésében nagy érdeklődés mellett valósult meg a második, új energia meghajtású járművek tematikájú (NEV) magyar-kínai kerekasztal - tájékoztatta az MTI-t a tárca szerdán.