Több elektromos kocsit gyártana és riválisai előtt bevezetné az önvezető autókat a BMW, hogy megőrizze vezető pozícióját, mint a világ legnagyobb luxusautó gyártója.

Stratégiát vált a BMW

Több elektromos kocsit gyártana és riválisai előtt bevezetné az önvezető autókat a BMW, hogy megőrizze vezető pozícióját, mint a világ legnagyobb luxusautó gyártója.

Tíz éve első

A német autógyár több szabadidő autót is gyártana majd, többek között az X7-est, illetve új kiadások jöhetnek az olyan felsőkategóriás modellekből, mint a BMW 7-es sedanja, olvasható a The Business Times cikkében.

Egy évtized telt el azóta, hogy a BMW világszinten első lett a luxusautók piacán, de az utóbbi évek stratégiája – új modellek kiadása a coupe-szerű sportkocsiktól a hétüléses családi autókig – kevés mozgásteret hagyott a növekedésre. A rivális Daimlernek nagy esélye van már idén visszaszerezni az első helyet, miután egy rakás új autóval jelentkeztek és felújították a legjobban fogyó modelljeiket is.

Nem változtattak 9 éve

A cég utolsó, jelentős stratégiaváltása 2007-ben volt, amikor az akkori vezérigazgató az üzemanyag-fogyasztás visszaszorítására, a szénszál ipari előállítására és az első elektromos autó kifejlesztésére helyezte a hangsúlyt.

„A tökéletességig kell vinnünk a jelenlegi vállalkozásunkat, miközben folytatjuk a növekedést, hogy bebiztosítsuk a szükséges befektetéseket – állítja Harald Krueger, a BMW vezérigazgatója.

A Mercedes-Benzzel és az Audival ellentétben a BMW, Rolls-Royce és Mini cégek tulajdonosa nem tagja egy nagyobb csoportnak, ami azt jelenti, hogy az új technológiák kifejlesztésének költségét a gyártó jelenlegi kínálata kell fedezze. A növekedés azonban lassul, ahogy a Mercedes (Daimler-csoport) és az Audi (Volkswagen-csoport) a piac első helyére tör, illetve a Maserati, Jaguar és az Alfa Romeo terjeszkedése növeli a luxusautók választékát. Sőt rivális lehet a Tesla és esetleg az Apple is.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Ilyenek lennének a parkjaink, ha látássérültek terveznék őket

A városi tereket, parkokat és egyéb zöldterületeket akarva vagy akaratlanul, de minden városi ember használja.