Szélhajtott teherhajó

Ha a vállalkozás sikert arat, az új B9 teherhajó megnyithatja a hajózás, új, fosszilis energiáktól mentes korszakát, amelynek a hajók által kibocsátott nagy mennyiségű üvegház-hatású gáz csökkenése miatt is nagy lenne a jelentősége. A vitorlák úgynevezett Dyna-rig technológiával készültek. Nem csupán tartósabbak a vászonnál, hanem elektronikus vezérlő rendszerükhöz nem kellenek sem vitorlakötelek, sem kézi erő, ugyanakkor gyorsan alkalmazkodnak a változó szélviszonyokhoz. A B9 nem csupán szélenergiával működik, a hajót egy Rolls Royce biogáz-motorral is ellátták. A szükséges biogáz-mennyiséget elsősorban ételhulladékból állítják elő. Az ír társaság, amely a southamptoni egyetemmel kötött kutatási együttműködést, tervbe vette az első szél hajtotta kereskedelmi flotta felállítását, de számolnia kell e téren konkurenciával is. Tavaly a japán Eco Marine Power olyan, teherhajókra szánt merev vitorlák tervét mutatta be, amelybe napelemeket építettek be, és alig egy hónapja a tokiói egyetem olcsó fémvitorlákkal felszerelt teherhajók tervét tárta a nyilvánosság elé.

Ajánlott tartalom

Kína újabb jelentős olaj- és gázmezőre bukkant a Dél-kínai-tengeren

A CNOOC, Kína legnagyobb olajipari vállalata a Dél-kínai-tenger keleti részén bukkant jelentős kőolaj- és földgázmezőre, amelynek készletei igazoltan meghaladják a 100 millió tonnát - jelentette be a vállalat.