A Cool Planet Energy Systems új technológiája képes nagy oktánszámú benzinné alakítani az olyan biomassza-alapanyagokat, mint a faforgács vagy az energiafüvek.

„Szén-dioxid-negatív” üzemanyagot tesztel a Google

A Cool Planet Energy Systems új technológiája képes nagy oktánszámú benzinné alakítani az olyan biomassza-alapanyagokat, mint a faforgács vagy az energiafüvek.

Tekintetbe véve, hogy a Google évek óta súlyos pénzeket fektet a megújuló energiaforrásokkal, energiahatékonysággal és elektromos járművekkel kapcsolatos fejlesztésekbe, nem meglepő, hogy a cég elsőként kezdte tesztelni a Cool Planet Energy Systems új rendszerét, amely a hírek szerint alkalmas a magas oktánszámú üzemanyag környezetbarát előállítására, írja a computerworld.hu. A cég egy úgynevezett „szén-dioxid-negatív” gyártási eljárással képes bioüzemanyagot előállítani az olyan, az élelmiszeripar számára értéktelen biomassza-alapanyagokból, mint a faforgács, a különféle mezőgazdasági hulladékok, vagy éppen az energiafüvek. A nyersanyagot először szénhidrogénné alakítják, majd egy katalitikus átalakítási folyamat révén benzint készítenek belőle. A folyamat a hagyományos olajipari üzemeknél jóval kisebb „mikrofinomítókban” megy végbe. A gyártás melléktermékeit – például a „biofaszenet” – a talajjavításban lehet felhasználni. „A mobil, előregyártott mikrofinomítókat könnyen a biomassza-telepekre szállíthatjuk, így tömeggyártásuk révén jelentősen csökkenthetjük a nyersanyagszállítás költségeit, és növelhetjük a teljes tőkehatékonyságunkat – nyilatkozta Howard Janzen, a Cool Planet Energy Systems elnök-vezérigazgatója. – A mikrofinomítók alig század akkorák, mint a hagyományos olajfinomítók és évente 10 millió gallon üzemanyagot tudnak előállítani; ez lehetővé teszi a számunkra, hogy kormányzati megrendelések és szubvenciók nélkül is versenyképes, hordónként ötven dolláros áron szálljunk versenybe az olajpiacon.” A Cool Planet tájékoztatása szerint az általuk előállított magas oktánszámú benzin képes kiváltani a megszokott, kőolaj-alapú üzemanyagokat: bármilyen ma használt autót képes meghajtani, és a hagyományos benzinkutakban is gond nélkül forgalmazható. Ráadásul a cég szakemberei azt állítják, hogy feldolgozási eljárásuk 150 százalékkal kisebb széndioxid-lábnyommal rendelkezik, mint a konkurens bioüzemanyag-gyártási technológiák.

A Cool Planet jelenleg saját camarillói főhadiszállásán és a Google Mountain View-i bázisán teszteli az új naftát. A keresőcég Gride névre keresztelt tesztautója már közel 2400 mérföldet futott a környezetbarát benzinnel – amivel a Cool Planet kimutatásai szerint nyolc évre előre teljesítette Kalifornia Állam széndioxid-kibocsátási kvótákkal kapcsolatos előírásait. A Google Ventures mellett persze más cégek is érdeklődnek az új technológia iránt. Nem véletlen, hogy a Cool Planet anyagi támogatói között olyan cégek szerepelnek, mint a General Electric, a BP, a ConocoPhillips, az NRG és az Exelon.

Ajánlott tartalom

Kína korlátozza az „önvezető” kifejezés használatát az autóreklámokban

Kína megtiltja az autógyártóknak, hogy az "okos vezetés" vagy "önvezető" kifejezéseket használják járműveik fejlett vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) hirdetésekor.