Tarlós: a dugódíj elkerülhetetlen

Tarlós István főpolgármester szerint a 4-es metró árából a BKV teljes járműállományát lecserélhették volna, és Siemens-szel pedig minősíthetetlenül rossz szerződést kötött a város.

A Magyar Hírlapnak adott interjúban arról is beszélt, hogy a dugódíj elkerülhetetlen, de szerinte még 2016-ig halogatható. Alapvetően elhibázott beruházásnak tartom a 4-es metró építését – nyilatkozta a Magyar Hírlapnak adott, szombaton megjelent interjújában Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Szerinte az erre szánt pénzből elképesztő mértékű épületfelújításokat lehetett volna elvégezni, de megvalósítható lett volna a BKV csaknem teljes járműállományának a cseréje is. Arra a kérdésre, hogy szerint kimondható-e az, hogy egyenesbe került a 4-es metró ügye, azt válaszolta: nem teljesen, mivel jogilag és pénzügyileg még számos rendezetlen kérdés maradt. A Siemensszel kötött minősíthetetlenül rossz szerződés kapcsán még nagyon komoly viták és egyeztetések várhatók – tette hozzá. Beszélt arról is, hogy a dugódíjat nem tudják elkerülni, a Demszky-féle városvezetés az uniós támogatás feltételeként vállalta a bevezetését. Az uniótól kért halasztással kapcsolatban azt mondta: nem született még döntés, de kifejtette: nem hinné, hogy akadályokba ütközne a 2016-ig történő halasztás. Hozzáfűzte a hátralévő időben meg tudnák építeni a szükséges mennyiségű P+R parkolót, illetve van esély rá, hogy 2016-ra befejezzék a 4-es metró első szakaszát is.

Ajánlott tartalom

Több hibrid autót helyeztek forgalomba Németországban, mint tavaly ilyenkor

Közel ötödével nőtt áprilisban az újonnan forgalomba helyezett autók száma Németországban az egy évvel korábbihoz képest. Ezen belül az akkumulátoros elektromos autók forgalomba helyezése nem növekedett, a dízeleké viszont meghaladta az átlagot a gépjárműnyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) hétfői jelentése alapján. A járműkategóriák között továbbra is a SUV-kivitel részaránya a legmagasabb.