Teljes a BKK hibridbusz-flottája

Márciustól Budapesten közlekedik Európa egyik legnagyobb csuklós hibridbusz-flottája. Március 1-jétől forgalomba állt a BKK teljes hibridbusz-flottája – olvasható a cég facebook oldalán.

A vadonatúj, Euro 6-os kibocsátási normának megfelelő, dízelmotorral szerelt, elektromos hajtással is rendelkező buszokkal a főváros útjain közlekedik Európa egyik legnagyobb csuklós dízel-elektromos hibridbusz-flottája. A budapestiek az 5-ös, a 7-es és a 9-es vonalon utazhatnak ezekkel a korszerű járművekkel.

Január közepétől több ütemben álltak forgalomba az új alacsonypadlós hibrid járművek, amelyek a jelenleg létező egyik legmodernebb technológiát képviselő motorjuknak köszönhetően kisebb környezet- és zajterhelést jelentenek Budapest számára. Az új buszokkal az 5-ös, a 7-es és a 9-es vonalon utazhattok a hét minden napján. Tarlós István főpolgármester programja alapján elindult járműpark-fejlesztési projekt részeként 2015. március 1-jétől a hibrid buszok az 5-ös, a 7-es és a 9-es vonalon közlekednek a hét minden napján.

Az ezekről a vonalakról felszabaduló alacsonypadlós, hagyományos meghajtású járművek a 7-es, a 20E, a 44-es, a 136E, a 159-es, a 196-os és a 196A vonalán növelik az akadálymentes járatok számát, megkönnyítve az utazását a babakocsival vagy kerekes székkel közlekedőknek. A BKK célja az, hogy 2018-ban már kizárólag alacsonypadlós autóbuszok közlekedjenek Budapest teljes területén.

A fejlesztéssel Budapest is belépett azon nagyvárosok közé, amelyeknek útjain környezetkímélő, párhuzamos hibrid meghajtású autóbuszok is közlekednek. A Budapesti Közlekedési Központ megrendelésére a T & J Busz Projekt Kft. által üzemeltetett, most beszerzett csuklós buszok a Volvo 7900A hibrid változatai, amelyek hagyományos dízelmotoros típusaiból 53 jelenleg is közlekedik a budapesti agglomerációs vonalakon.

A járműveket az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normának megfelelő dízelmotorral szerelték fel, mindegyik dízel-elektromos hajtású autóbusz akadálymentes, alacsonypadlós, légkondicionálóval és FUTÁR-ral is felszerelt. A buszokon több kamera gondoskodik az utasok biztonságáról és védi a járművet a rongálóktó

forrás: magyarhirlap.hu

Ajánlott tartalom

Több mint száz diák vett részt a HUMDA miskolci pályaorientációs napján

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. pályaorientációs napot szervezett középiskolásoknak és egyetemistáknak Miskolcon, ahol többek között a hidrogén üzemanyagcellás hajtásrendszerrel ismerkedhettek a fiatalok.