Egy valós, hétköznapi útvonalon mérették meg a Tesla Full Self-Driving Beta rendszerét, azaz az Autopilot első teljesen önvezető változatának próbaverzióját.
Az egyelőre csak egy nagyon szűk tulajdonosi kör számára elérhető funkció mellett a sofőrnek folyamatosan figyelnie kell a rendszer minden mozzanatát, ami nem csoda, hisz ez az első publikusan is elérhető önvezető rendszer. A Full Self-Driving Beta a nevéből adódóan sem tökéletes, ám a tesztflotta villámgyorsan gyűjti az önvezető kilométereket, amelyeket egy mesterséges intelligenciával kiértékelve gyorsan tanulnak a Teslák. Az egyik Tesla-tulajdonos a felesége egy hétköznapi útvonalán tette próbára a Tesla újdonságát. A félórás út szinte mindent, amivel a hétköznapi közlekedés során általábban találkozunk. Autópálya, városi utcák és kereszteződések, írta a teslasok.hu. Az átlagos autópályás önvezetésről, azaz a Navigate on Autopilotról 27 percnél vált át az autó a városi utcákat is kezelő Full Self-Drivingra, ami nagyon jól látszik a Tesla kijelzőjén. Kevéssel később, 31:30-nál kissé körbejárhatjuk, hogy mit látnak az Autopilot “szemei”, köszönhetően a Full Self-Driving Beta vizualizációjának, amely sok belátást enged a rendszer működésébe.
A videó ráadásul bizonyítja, hogy a Full Self-Driving Beta nem csak azt hozta, hogy városon belül is képesek önállóan közlekedni a Teslák, hanem országúton és autópályán is javult az önvezetés. Ennek oka, hogy a frissítéssel nem csak feloldottak bizonyos funkciókat, hanem teljesen új alapokra helyezték az Autopilotot, egy újraírt forráskóddal.