Terepjáró 1,7 literes fogyasztással

Az őszi Párizsi Autószalonon mutatja be a Mitsubishi az új Outlander konnektoros hibrid változatát, amely a világ első állandó összkerékhajtású elektromos autója.

Bár még az új Outlanderre is várni kell őszig, a Mitsubishi máris megszellőztette a Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) nevű környezetbarát változatát, amely 2013-tól lesz kapható Európában, írja az origo.hu. A gyári adatok szerint ez lesz a világ legtisztább üzemű és legtakarékosabb szabadidő-autója, egyben az első állandó összkerékhajtású elektromos autója is (a dízel-hibrid Peugeot-kban és a Lexus RX450h-ban csak szükség esetén kapcsolódik be a hátsó tengely a hajtásba).

Az Outlander PHEV-ben egy kétliteres benzinmotor és két villanymotor dolgozik, utóbbiból mindkét tengelyre jutott egy. Szinte hihetetlenül jó, 1,7 liter/100 km-es átlagfogyasztást és 50 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást ígér a Mitsubishi, ami persze csak azért lehetséges, mert a kocsi 50 kilométert tud elektromos üzemmódban haladni, miközben természetesen nem fogyaszt benzint. Ha viszont lemerül a padlóba rejtett akkumulátor, elkezd generátorként működni a benzinmotor, és még további 750 kilométert lehet megtenni. Az energiafogyasztástól és az akkumulátor töltöttségétől függően a benzinmotor a kerekeket is hajthatja, ha a Chevrolet Volt példájából indulunk ki, akkor ez valószínűleg autópálya-tempónál fordulhat elő. Praktikus, hogy egy csatlakozó révén a meghajtó akkumulátorokban tárolt villamos energia arra is felhasználható, hogy az Outlander PHEV utasai különféle elektromos készülékeket működtessenek vele.

Ajánlott tartalom

Már három európai gyártó kínál hidrogénvonatot

Már három európai gyártó kínál hidrogénvonatot - írta a Magyar Nemzet.