A német gyökerekkel rendelkező, ökológiai pamutból készült divatcikkeket előállító Hessnatur és az amerikai Planet Green internetes portál nemzetközi tervezőversenyt hirdet.
A feladat a természetes és organikus pólókra tervezni egyéni elképzeléseink alapján valami egyedi, meglepő, figyelemfelkeltő vagy egyszerűen csak mókás és vidám logót. Wolf Luedge, a Hessnatur elnök-vezérigazgatója az organikus pólókkal kapcsolatban elmondta, hogy az efféle lépéseket még sokan feleslegesnek tartják, hiszen kevésbé ismert tény, hogy a hagyományos pamut termesztése az egyik legnagyobb környezetszennyező hatással bíró tevékenység- körülbelül 150 gramm növényvédőszer és műtrágya kell egyetlen póló előállításához szükséges pamutmennyiséghez. Ha utánaszámolunk, hogy ez évi 2,4 milliárd póló esetében mit jelent, hatalmas számokat kapunk.
Éppen ezért a „The Eco T-Shirt Design Challenge” kiírásával az organikus ruházatot szeretnék vonzóbbá tenni, bebizonyítva, hogy ezek a termékek sokkal hasznosabbak, mint elődeik. A verseny győztese a világszerte eladásra kerülő pólón láthatja viszont tervezett logóját. Ezen felül, az értékesítésből származó 1% a Nobel-békedíjjal jutalmazott, Dr. Muhammad Yunis által alapított Grameen Alapítványhoz kerül.
A munkákat neves tervezők és szakemberek bírálják el. Blake Mycoskie, a Tom’s Shoes alapítója, Miranda Purves, az Elle Életmód magazin szerkesztője, Summer Rayne Oakes, ökomodell és környezetvédelmi szóvivő valamint Miguel Adrover a Hessnatur kreatív igazgatója.
Augusztus elsejéig lehet letölteni a lógóra váró póló mintáját, az alábbi linken. Augusztus 1. és szeptember 1. között történik a pályázatok feltöltése, a zsűri ezután ül össze, hogy kiválassza a szeptember 23-án kihirdetésre kerülő győztest.
További információk a pályázat hivatalos honlapján.