A Tesla nem hibrid, benzines-elektromos hajtású kocsi, mozgását kizárólag egy elektromos motor biztosítja. A kocsi gyors, a  kritikusok szerint szenzációs külsejű, mindenki megfordul utána. Azokról a példányokról van szó, amelyeket milliomosok már  megvehettek maguknak. A ma még csak tulajdonképpen a „koncepció
autó” szintjén álló jármű ára ugyanis meglehetősen borsos: 109 ezer  dollár (22,4 millió forint).
A teljesen elektromos hajtású autó technológiája ma még annyira kiforratlan, hogy a fejlesztés további hosszú éveket követel. A  Tesla Motors az életben maradásért küzd, most folyamodott 400 millió
dolláros alacsony kamatozású szövetségi hitelért. A washingtoni  kongresszus tavaly 25 milliárd dolláros kölcsönkeretet hagyott jóvá  az energiatakarékos járművek fejlesztésére.
A San Carlos-i központú Tesla Motors eddig 145 millió dollárt költött a Tesla Roadsterre, egyes hírek szerint hamarosan újabb 40 millió dolláros segítséghez jut magánbefektetőktől. A The New York Times emlékeztetett arra, hogy egy vadonatúj autótechnológia kifejlesztése akár 1 milliárd dollárba is kerülhet, a General Motors első kísérlete egy elektromos autó előállítására, az EV1-program ekkora összeget emésztett fel a 90-es évek elején.
A Tesla bevallja, hogy még a szövetségi segéllyel sem tudná az igényelt ütemben befejezni a kocsi kifejlesztését, mivel a  hajtáslánc legfontosabb eleme, a jelenleg csaknem féltonnás  lítium-ion akkumulátor nem eléggé fejlett. A Tesla támogatói közül  többen technológiai csodára, valamiféle áttörésre számítanak az
akkumulátorgyártás terén. Mások viszont rámutatnak: az  akkumulátortechnológia sajnos nem fejlődik olyan gyorsan, mint a  félvezetőipar. Lawrence Dubois, az ATMI félvezetőgyár vezető mérnöke  kifejtette: a kémia törvényeit képtelenség átugrani, „nem lehet még  több energiát belepréselni egy mind kisebb térbe, úgy, ahogy azt a  tranzisztorokkal meg lehet tenni” az integrált áramkörök esetében.
Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója szerint már az is kedvező lenne, ha évente csak 8%-kal olcsóbbodnának az akkumulátorok. Azonban így is legalább 9 év kellene ahhoz, hogy a telepek ára a  felére csökkenjen, és a Roadster elérhetőbb árú legyen. Musk ugyanakkor elmondta, cége gyorsabb fejlesztést hajthatna végre, ha nem tennék olyan magasra a mércét: a Roadster nemcsak  gyors, hanem az újratöltések között 244 mérföld megtételére képes, s  ez egyedülálló teljesítmény. A BMW a novemberi Los Angeles-i  autóshow-n mutatta be új, teljesen    elektromos autóját, a Mini E-t,  amely 20 százalékkal kisebb teljesítményű, és csak 150 mérföldet
lehet vele egy töltéssel autózni. A tömegtermelést azonban a német  autógyártó sem indítja el, egyelőre 500 Mini E-t lehet majd bérelni  havi 850 dollárért egy évre, amelynek a végén a kocsik  visszakerülnek a BMW-hez további tesztelésre.
A Tesla eddig 80 Roadstert szállított tehetős megrendelőinek, hetente 15 járművet szerel össze. A legtöbb vásárló a kaliforniai Szilícium-völgy milliomosai közül kerül ki; ilyen kocsival jár például Sergey Brin és Larry Page, a Google szoftvercég két alapítója, valamint Jeff Skoll, az eBay internetes kereskedelmi vállalat társalapítója.
 Alternativ Energia www.alternativenergia.hu
Alternativ Energia www.alternativenergia.hu
				 
			 
						
					 
						
					 
						
					