Az európai uniós tagállamban még mindig kevesen vásárolnak elektromos meghajtású közúti járműveket, pedig töltőhelyek már vannak.
A Német Energia- és Vízipari Szövetség (BDEW) adatai alapján az országban jelenleg több mint 16 100 nyilvános vagy részben nyilvános elektromos töltőállomás működik, amelyek 12 százaléka gyorstöltő állomás. Tavaly júliusban még csak 13 500 elektromos töltőállomás üzemelt. A töltőállomások több mint háromnegyedét az energiaszektor működteti. Stefan Kapferer, a BDEW vezetője kijelentette, hogy annak ellenére gyorsult fel az elektromos töltőállomások kiépítése, hogy az utakon még alig vannak elektromos autók, vagyis a rendszerek kiépítése és üzemeltetése még nem éri meg. Thüringiában, Hamburgban és Berlinben is csupán egy maroknyi elektromos gépkocsi jut egy-egy töltőállomásra. Mindenesetre az energiaügyi vállalatok ezekkel a fejlesztésekkel a jövőbe fektetnek be és hozzájárulnak a közlekedés területén zajló változásokhoz.
Németországban 150 000 elektromos és hibrid meghajtású közúti jármű van bejelentve. A 2018 január és november között forgalomba állított 3,2 millió személyautónak az 1,6 százaléka volt elektromos meghajtású. Kapferer úgy vélte, hogy az elektromos gépkocsiknak sokkal gyorsabban kellene elterjedniük, de továbbra is hiányoznak azok a modellek, amelyek árban és teljesítményben is versenyezni tudnának a hagyományos modellekkel. Pedig kereslet lenne, hiszen a szervezet felmérése alapján a megkérdezettek 29 százaléka tájékozódott már az elektromos járművekkel kapcsolatban és 5 százalékuk tervezi is egy ilyen autó beszerzését. A leendő vásárlók számára az elsődleges szempont a töltőállomások száma és a rendszer megfelelő kiépítettsége. A közeljövőben elérhetővé teszik az elektromos töltőállomások számát szövetségi tartományok és városok szerint.