Több mint száz diák vett részt a HUMDA miskolci pályaorientációs napján

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. pályaorientációs napot szervezett középiskolásoknak és egyetemistáknak Miskolcon, ahol többek között a hidrogén üzemanyagcellás hajtásrendszerrel ismerkedhettek a fiatalok.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

A Miskolci Egyetem hallgatói, valamint a Miskolci Szakképzési Centrum Baross Gábor Üzleti és Közlekedési Technikum, illetve a Szemere Bertalan Technikum közlekedési gépjármű technikus, logisztikus technikus és a duális képzésű gépjármű technikus diákjai vettek részt a pályaorientációs napon. Az eseményen a Széchenyi István Egyetem szakemberei is szóltak a fiatalokhoz. A rendezvény szerves része a hidrogén- üzemanyagcellás autóbuszprojektnek, amely Miskolcra is ellátogatott. A HUMDA ezzel összefüggésben kiemelt figyelmet fordít a pályaorientációra, a jövő hidrogéntechnológiában jártas szakértő nemzedékének támogatására és képzésére a teljes hidrogén értéklánc mentén. A hidrogéntechnológiai iparágnak már rövid távon is szüksége van közép- és felsőfokú szakképzettséggel rendelkező szakemberekre: szerelőkre, karbantartókra, szakmérnökökre, projekt menedzserekre, adminisztratív támogatásra.

Az eseményt köszöntővel nyitotta meg Dr. Mészáros Virág, a HUMDA vezérigazgatója és Demeter Péter, a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. vezérigazgatója. majd Dr. Hanula Barna, a Széchenyi István Egyetem egyetemi docense és Dr. Vadászi Marianna, a Miskolci Egyetem tanszékvezetője is tartott előadást. A fiatalok a zöld mobilitás kihívásaival és a hidrogénhez köthető képzésekkel is megismerkedhettek, valamint a Solaris hidrogén üzemanyagcellás autóbusz bemutatóján is részt vettek.

– A HUMDA számára a zöld mobilitással együtt a technológiai diverzitás is fontos, ezzel a projekttel a hidrogén üzemanyagcellás megoldásról szerzünk tapasztalatokat. Ugyanakkor nem kizárólag a korszerű, zéró emissziós járművek, a kapcsolódó töltőinfrastruktúra a meghatározó tényezők, hanem ezeket a rendszereket kiszolgáló, értő, rendszerbe szervező, üzemeltető szakemberek is. A zéró emissziós mobilitás és az ettől elválaszthatatlan zöld energiatermelés és tárolás a jövő kiemelt szakterületét is
jelenti egyben. Minél több fiatal, egyetemista, vagy akár már középiskolás figyelmét szeretnénk felhívni erre a rendkívüli fejlődési potenciállal bíró területre – emelte ki Dr. Mészáros Virág, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. vezérigazgatója.

Februárban a HUMDA szervezésében egy országos kísérleti projekt részeként hidrogén üzemanyagcellás hajtásrendszerű autóbusz közlekedik a Miskolci Városi Közlekedési Zrt. számos menetrend szerinti járatán. A tesztidőszak alatt az utasok díjmentesen próbálhatják ki a működése során káros égéstermékek helyett csak vízgőzt kibocsátó, alacsony zajterheléssel üzemelő Solaris autóbuszt. Az Urbino 12 hydrogen típusú demóbusz összesen 89 utas szállítására képes, háromajtós, 12 méter hosszú és még március 1-ig közlekedik a városban. Ezt követően Kecskemétre, Kaposvárra, Zalaegerszegre és Győrbe látogat. Az egy éven át tartó próbaüzem nemcsak a döntéshozók dolgát könnyítheti meg, hanem az utasokat is meggyőzheti a modern megoldások előnyeiről.

Januárban Debrecenben közlekedett a Solaris üzemanyagcellás autóbusz, amely összesen 3500 kilométert tett meg a városban 23 nap alatt. Átlagosan napi 7 óra üzemidővel, 153 megtett kilométerrel és 7,73 kg/100km fogyasztással. A HUMDA a demonstrációs mintaprojekt minden helyszínén kérdőíves felmérésen kéri ki az utasok véleményét. Az eddigi válaszadók 61 százaléka tartja fontosnak, hogy környezetkímélő buszok biztosítsák a közösségi közlekedést. A HUMDA számára a szemléletformáláson túl az adatgyűjtés és a Zöld Busz Programból származó üzemeltetési adatokkal való összehasonlításon alapuló elemzések készítése a projekt célja. A kapott adatokkal felvértezve segíteni tudjuk a zéró emissziós járművek és a hidrogén technológia iránt érdeklődőket beszerzési döntések meghozásában, a környezetileg, technológiailag és gazdaságilag együttesen értelmezhető megoldások létrehozásában.

Ajánlott tartalom

Az Egyesült Királyságban kevesebb elektromos autó fogyott a tavalyihoz képest

Az Egyesült Királyságban 59 467 autót gyártottak márciusban, 27,1 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Tavaly augusztus óta először jegyeztek fel éves csökkenést - derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapjára csütörtökön felkerült statisztikából.