Több tonnányi szén-dioxid-kibocsátást sikerült megelőzni a MÁV-START szén-dioxid-számlálójának

Mintegy 2,6 millió tonnányi szén-dioxid-kibocsátást sikerült megelőzni a MÁV-START Zrt. szén-dioxid-számlálójának hároméves működése alatt, ez hozzávetőlegesen egy kétszázezres nagyváros éves kibocsátásával egyenlő – közölte a MÁV-Volán csoport szombaton az MTI-vel.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

A társaság felidézte: 2021. február 17-én azzal a céllal indította el a számlálót, hogy tudatosítsa, a közlekedési mód választásával is jelentősen csökkenthető a légkörbe kerülő károsanyag mennyisége. A vonatjegyeken is olvasható, mennyi szén-dioxid-kibocsátást előz meg az utas azzal, hogy a vasutat választja az egyéni autós közlekedés helyett – írták. A közlemény szerint a Volánbusz járműállományának szén-dioxid-kibocsátása 2023-ban csaknem 7 ezer tonnával mérséklődött az előző évihez képest. A csökkenés jelentős része az elektromos autóbuszok beszerzésének és forgalomba állításának köszönhető – mutattak rá. Hozzátették: a kerékpár és vonat kombinációja az egyik legkörnyezetkímélőbb távolsági közlekedési mód, ezért folyamatosan növelik járműveik kerékpárszállító kapacitását. 2023-ban csaknem 1,35 millióan szállítottak kerékpárt vasúton, 20 százalékkal többen az egy évvel korábbinál – közölték.

Felhívták a figyelmet arra, hogy a Volánbusz egyre több járatán lehet kerékpárokat szállítani, elsősorban az olyan kiemelt turisztikai célpontokra közlekedő vonalakon, ahol nincs vagy csak korlátozott a vasúti közlekedés. Kiemelték, a MÁV-Volán csoport célja 2050-ig a klímasemlegesség elérése. Ennek fontos projektje az elektronikus jegyértékesítő rendszer is; a MÁV-START online rendszerének több mint kétmillió regisztrált felhasználója van. Az utasok tavaly a jegy- és bérlettermékek 38 százalékát az ELVIRA rendszeren vagy a MÁV-alkalmazásban vásárolták meg – áll a közleményben.

Ajánlott tartalom

Csomagolóanyagok: mennyiségcsökkentés, újrafelhasználás és újrafeldolgozás

Mennyiségi és használati korlátozások: minél kevesebb csomagolóanyag fogy, annál kevesebb lesz a hulladék.