A benzinessel közös gyártósoron készül Dél-Korea első szériagyártású EV-je.
Nem tervez új autót és nem épít új gyárat első elektromos autójának a Kia. Az idén bemutatott Ray gyártósorán minden különösebb felhajtás nélkül építik be az elektromos hajtásláncot a tiszta üzemű változatba. A kizárólag Dél-Koreában kapható, jobb oldalán tolóajtós mini egyterű csak a praktikumról szól, az Ázsiában népszerű dobozautók mintapéldánya. Mindössze 3,6 m hosszú és 1,6 m széles, viszont 1,7 m magas, tengelytávja pedig 2,5 m. Ahogy az utastér fotóján is látszik, belül akár cilinderes kosarasoknak is maradt hely a 16,4 kWh-ás lítium-ion akkumulátorok mellett, melyekkel hatórás töltés után 139 km-t képes haladni az autó. A városi forgatagra optimalizált apróság előnye, hogy elektromos autó létére könnyű maradt, tömege 1185 kg, így 16 mp alatt gyorsul százra, végsebessége pedig eléri az autópályatempót, azt a határt, ahol a teljesen elektromos kisautók egyébként is értelmüket vesztik.
A teljes cikk itt olvasható.