Tömegcikk lehet a Kia első elektromos autója

A benzinessel közös gyártósoron készül Dél-Korea első szériagyártású EV-je.

Nem tervez új autót és nem épít új gyárat első elektromos autójának a Kia. Az idén bemutatott Ray gyártósorán minden különösebb felhajtás nélkül építik be az elektromos hajtásláncot a tiszta üzemű változatba. A kizárólag Dél-Koreában kapható, jobb oldalán tolóajtós mini egyterű csak a praktikumról szól, az Ázsiában népszerű dobozautók mintapéldánya. Mindössze 3,6 m hosszú és 1,6 m széles, viszont 1,7 m magas, tengelytávja pedig 2,5 m. Ahogy az utastér fotóján is látszik, belül akár cilinderes kosarasoknak is maradt hely a 16,4 kWh-ás lítium-ion akkumulátorok mellett, melyekkel hatórás töltés után 139 km-t képes haladni az autó. A városi forgatagra optimalizált apróság előnye, hogy elektromos autó létére könnyű maradt, tömege 1185 kg, így 16 mp alatt gyorsul százra, végsebessége pedig eléri az autópályatempót, azt a határt, ahol a teljesen elektromos kisautók egyébként is értelmüket vesztik.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Romániában az idén várhatóan 10 százalékkal nő az új járművek eladása az autógyártók becslése szerint

Romániában várhatóan 10 százalékkal 140 ezerre fog nőni az új eladott járművek száma az idén a tavalyi évhez képest - közölte csütörtökön a romániai autógyártók és -importőrök egyesülete (APIA).