Történelmet ír a Nissan elektromos versenyautója

A Nissan a napokban mutatta be eddig csak prototípusként létező versenyautóját, a Zeod RC-t, melynek különlegessége, hogy képes kizárólag elektromosan közlekedni a versenypályán, méghozzá nem is lassan.

Idén júniusban láthattuk, ahogyan a prototípus teljesíti a 2014-es Le Mans-i induláshoz szükséges feltételeket, és kiérdemli az „56-os garázst”, melyet minden évben a leginnovatívabb és legérdekesebb versenyautó kap meg mint indulási jogot a versenyre. Az akkori autó még nem a végleges verzió volt, azóta több külső aerodinamikai módosítást is végrehajtottak, például nagyobb légbeömlőket és új légterelő elemeket is kapott a felettébb érdekes formájú jármű, ami egyébként külsőleg a Nissan DeltaWing nevű igen érdekes versenygép formai megoldását viszi tovább, írja az autopult.hu.

Az elektromos rendszerét a Leaf Nismo RC-től örökölte, természetesen továbbfejlesztett verzióban. A gyáriak szerint az autó képes lesz megütni a 300 km/h-s sebességet és ezzel gyorsabb lesz, mint az LM GTE kategóriájú versenytársak. A lemezek alatt persze egy belső égésű motor is megtalálható lesz, méghozzá egy 1,6 literes benzines, mely 305 lóerő körüli teljesítményre lesz képes. Azt, hogy éppen melyik erőforrás hajtsa a versenyautót, a pilóta fogja szabályozni.

Ez a projekt egyébként sokat jelent a japánok számára, hiszen ha minden összejön a Nissannak – és miért ne történne így? –, akkor ez lesz az első versenyautó, ami teljes egészében elektromos hajtással fog végigmenni a 8 kilométeres aszfaltcsíkon, ezzel beírva magát az elektromos autózás történelmébe. Kíváncsian várjuk a végeredményt.

Ajánlott tartalom

Az EU elvetette az elektromos autókra kivetett vámok elkerülésére irányuló kínai javaslatokat

Az Európai Bizottság elutasította Kína minimumárakra vagy mennyiségi korlátokra tett javaslatait az elektromos járművek (EV) Európai Unióba történő behozatalánál - közölte csütörtöki sajtótájékoztatóján az Európai Bizottság illetékes szóvivője.