Történelmet ír a Nissan elektromos versenyautója

A Nissan a napokban mutatta be eddig csak prototípusként létező versenyautóját, a Zeod RC-t, melynek különlegessége, hogy képes kizárólag elektromosan közlekedni a versenypályán, méghozzá nem is lassan.

Idén júniusban láthattuk, ahogyan a prototípus teljesíti a 2014-es Le Mans-i induláshoz szükséges feltételeket, és kiérdemli az „56-os garázst”, melyet minden évben a leginnovatívabb és legérdekesebb versenyautó kap meg mint indulási jogot a versenyre. Az akkori autó még nem a végleges verzió volt, azóta több külső aerodinamikai módosítást is végrehajtottak, például nagyobb légbeömlőket és új légterelő elemeket is kapott a felettébb érdekes formájú jármű, ami egyébként külsőleg a Nissan DeltaWing nevű igen érdekes versenygép formai megoldását viszi tovább, írja az autopult.hu.

Az elektromos rendszerét a Leaf Nismo RC-től örökölte, természetesen továbbfejlesztett verzióban. A gyáriak szerint az autó képes lesz megütni a 300 km/h-s sebességet és ezzel gyorsabb lesz, mint az LM GTE kategóriájú versenytársak. A lemezek alatt persze egy belső égésű motor is megtalálható lesz, méghozzá egy 1,6 literes benzines, mely 305 lóerő körüli teljesítményre lesz képes. Azt, hogy éppen melyik erőforrás hajtsa a versenyautót, a pilóta fogja szabályozni.

Ez a projekt egyébként sokat jelent a japánok számára, hiszen ha minden összejön a Nissannak – és miért ne történne így? –, akkor ez lesz az első versenyautó, ami teljes egészében elektromos hajtással fog végigmenni a 8 kilométeres aszfaltcsíkon, ezzel beírva magát az elektromos autózás történelmébe. Kíváncsian várjuk a végeredményt.

Ajánlott tartalom

Nagy Márton: az elektromobilitásra való átállás nem lehet sikeres Németország nélkül

Az elektromobilitásra való átállás, az európai versenyképesség javítása nem lehet sikeres a német gazdaság növekedése nélkül - mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Hungary Battery Week budapesti konferenciájának második napján, csütörtökön.