A Volvo Car Corporation vezető szerepet vállal az európai autógyártók között a széndioxid-kibocsátás csökkentésében. Ezt támasztja alá az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (European Federation for Transport and Environment, T&E) hatodik éve kiadott elemzése is.
„Nagy örömünkre szolgál és rendkívül büszkék vagyunk az eredményre. Nagyratörő terveink nyomán haladunk, amelyek a széndioxid-kibocsátás csökkentésére helyezik a hangsúlyt” – nyilatkozott Stefan Jacoby, a Volvo Car Corporation elnök-vezérigazgatója. 2010-ben Európa nyolc legnagyobb autógyártója átlagosan 2–6 százalékkal csökkentette modelljei széndioxid-kibocsátását. A Volvo Car Corporation az egyetlen olyan vállalat, amelynek 9 százalékos széndioxid-csökkentése kiemelkedő eredményt jelent a mezőnyben. Mindez a „DRIVe – cél a zéró kibocsátás” égisze alatt zajló összehangolt környezetvédelmi törekvések eredménye. A széndioxid-kibocsátás nagy mértékű csökkentésének egyik oka a DRIVe modellcsaládhoz tartozó üzemanyag-takarékos dízelmotorok igen sikeres értékesítése. A legnépszerűbb modellek közé tartozik a V50 DRIVe és a V70 DRIVe, amelyek károsanyag-kibocsátása 99 g/km, illetve 119 g/km. A Volvo Car Corporation széndioxid-stratégiája emellett különböző mértékben hibrid elektromos autókat, még hatékonyabb dízel- és benzinmotorokat, valamint alternatív üzemanyagokat is magában foglal.
„A célunk, hogy 2020-ra valamennyi értékesített autónk széndioxid-kibocsátása átlagosan 95 g/km legyen. Elméletileg ez teljes mértékben megvalósítható, de nagy mértékben függ a törvényhozás, az ösztönzés, az energia elérhetősége és természetesen a vásárlói kereslet terén bekövetkező fejleményektől. Az Európai Unió emellett egy új módszer bevezetését tervezi a széndioxid-kibocsátás kiszámítására, és ez is hatással lesz tervünkre” – mondta Peter Mertens, a Volvo Car Corporation kutatási és fejlesztési részlegének alelnöke. Az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség elemzéséből látható, hogy az európai autógyártók mennyire sikeresen csökkentették az új modelljeik széndioxid-kibocsátását és üzemanyag-fogyasztását. Az EU-ban eladott új autók széndioxid-kibocsátása összességében 3,7 százalékkal csökkent 2010 során, így az Európában értékesített új autók esetében az átlagos érték jelenleg 140 g/km. Az elemzésről további információ a www.transportenvironment.org/cars-and-co2 weboldalon található. A sajtóközleményben található leírások és tények a Volvo Cars nemzetközi autóválasztékára érvényesek. Előfordulhat, hogy egyes bemutatott jellemzők külön választhatók. A járművek specifikációi országonként eltérhetnek és külön értesítés nélkül módosulhatnak.