A Nissan Motor Co. bemutatta az üzemanyagcellás gépkocsik (FCEV) energiaellátásra kifejlesztett új generációs üzemanyagcella-csomag 2011-es modelljét. A legfrissebb technológiai fejlesztés a társaság zéró-emissziós törekvéseinek részét képezi.

Új generációs üzemanyagcella a Nissantól

A Nissan Motor Co. bemutatta az üzemanyagcellás gépkocsik (FCEV) energiaellátásra kifejlesztett új generációs üzemanyagcella-csomag 2011-es modelljét. A legfrissebb technológiai fejlesztés a társaság zéró-emissziós törekvéseinek részét képezi.

Az üzemanyagcella struktúráját képező membrán elektróda egység (MEA) és a membránokat elválasztó elektrolit tökéletesítésével a márka a 2005-ös modellhez képest 2,5-szörösére növelte a cella elem fajlagos teljesítményét, és így elérte a világon a legjobb 2,5 kW/liter értéket írja az autopro.hu. Ezen túlmenően, a membrán-elektróda egység tartókeretének magával a membrán-elektróda egységgel történő egybeöntése stabil, egysoros laminált áramlást valósít meg az üzemanyagcellában, és jelentősen, több mint 50 %-kal csökkenti a hagyományos modellekhez képest a külső méreteket. Emellett, a 2005-ös kivitellel összehasonlítva negyedére csökkentették a platina-felhasználást, így az új generációs üzemanyagcella előállítási költsége a korábbi kivitelnek egyhatoda.

Ajánlott tartalom

Az autók egyre okosabbak, mégis, mi hiányzik ahhoz, hogy kizárólag önvezető járművekkel közlekedjünk?

Az autonóm járművek megjelenésével feltárult egy olyan jövő képe, amelyben már nem lesz szükség emberi sofőrökre, és kizárólag „önvezető” autók közlekednek az utakon.