A Nissan Motor Co. bemutatta az üzemanyagcellás gépkocsik (FCEV) energiaellátásra kifejlesztett új generációs üzemanyagcella-csomag 2011-es modelljét. A legfrissebb technológiai fejlesztés a társaság zéró-emissziós törekvéseinek részét képezi.
Az üzemanyagcella struktúráját képező membrán elektróda egység (MEA) és a membránokat elválasztó elektrolit tökéletesítésével a márka a 2005-ös modellhez képest 2,5-szörösére növelte a cella elem fajlagos teljesítményét, és így elérte a világon a legjobb 2,5 kW/liter értéket írja az autopro.hu. Ezen túlmenően, a membrán-elektróda egység tartókeretének magával a membrán-elektróda egységgel történő egybeöntése stabil, egysoros laminált áramlást valósít meg az üzemanyagcellában, és jelentősen, több mint 50 %-kal csökkenti a hagyományos modellekhez képest a külső méreteket. Emellett, a 2005-ös kivitellel összehasonlítva negyedére csökkentették a platina-felhasználást, így az új generációs üzemanyagcella előállítási költsége a korábbi kivitelnek egyhatoda.