Új magyar rekord született

Kiemelkedő teljesítmény a magyar csapatoktól a Shell Eco-marathon Europe 2011 versenyen.

Négy magyar csapat tudott végül versenyezni a németországi Lausitzban az EuroSpeedway pályán május 26. és 28. között a Shell Eco-marathon versenyen. A Kecskeméti Főiskola GAMF csapata új rekordot állított fel már az első versenynapon, egyetlen liter üzemanyaggal 2277 kilométert sikerült teljesíteni, negyedikként végeztek a legjobb magyar eredménnyel a benzines Prototípus mezőnyben, összesítettben ötödikek. A Kandó-Electric középiskolás csapata javított pénteki eredményén, 371 km/kWh teljesítménnyel a Prototípus Plug-in kategória hatodik helyezettjei. A győri SZEnergy Team a szombati versenynapon az elsők között ment ki a pályára versenyezni, a napelemes UrbanConcept kategóriában csak egy német csapatnak volt értékelhető eredménye. A Team Orca Pécsről végül sikeresen elindult, három nap megfeszített munka után. Az SAP Racing Team Budapestről azonban a rendkívüli erőfeszítések és a több hónapnyi felkészülés ellenére sem tudott indulni motorhiba miatt.  A versenyen nem csak üzemanyag-kategóriánként lehet nyerni, a versenyzők indulhatnak több pályán kívüli megmérettetésen, például a legjobb dizájn, a legjobb kommunikációs munkát végző, vagy a legösszetartóbb csapat is nyerhet értékes díjakat. A Kecskeméti Főiskola elnyerte az SKF Dizájn-díjat Prototípus kategóriában, míg a győri SZEnergy Team a legkitartóbb csapatnak járó különdíjat vehette át („Perseverance in the face of adversity” díj), hiszen három napig éjjel-nappal dolgoztak, hogy az autó megfelelő műszaki állapotban kerüljön a gépátvételhez.


„A negyedik futamunkon sajnos balesetet szenvedtünk a pályán, ezért a javítást követően lehetőséget kaptunk még egy futamra. Az utolsó próbálkozásnál azonban a korábbi baleset következtében elromlott a szervokormány, az autó felborult. Személyi sérülés szerencsére nem történt” – mondta Bagány Mihály, a kecskeméti GAMF csapat felkészítő tanára.  „Nagyon büszkék vagyunk a teljesítményünkre, hiszen a célunk az volt, hogy teljesítsük az előírt távot, de sosem gondoltuk volna, hogy hatodik helyen végzünk. Biztosan itt leszünk jövőre is” – mondta Dankó Zoltán, a Kandó-Electric középiskolás csapat menedzsere. „Éjjel-nappal dolgoztunk az autón, végül az utolsó napon ki tudtunk menni versenyezni, de az idő nem volt elég napsütéses. Sajnos nem tudtuk elérni az optimális sebességet” – mondta Szauter Ferenc a SZEnergy csapatból.

 


„Az utolsó pillanatban kaptuk kölcsön az egyik lengyel csapattól azt a motort, aminek a segítségével végül elindulhattunk szombaton. Nagyon jó munkát végzett a csapat!” – mondta Makida László, a Team Orca csapatmenedzsere. A Shell Eco-marathon Europe 2012-ben új helyszínre költözik. A németországi EuroSpeedway Lausitzon eltöltött három év után jövőre Rotterdamban, Hollandiában rendezik meg a versenyt; a megmérettetés így új közönséghez is eljut. A szervezők remélik, hogy a Shell Eco-marathon jó hangulata továbbra is megmarad a rotterdami városi környezetben. További részletek az új helyszínnel kapcsolatban nemsokára várhatók.

Ajánlott tartalom

Kényelmes és zöld megoldást kínál az új városi buszflotta

Forgalomba álltak az új maximidi buszflotta első járművei (Mercedes-Benz Citaro K) a fővárosban.